Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Boron
Threaded View
-
12-05-13, 23:20 #1
Boron
Nok engang gikk jeg tom for magnesium chlorid før jeg jeg greide å få en ny boks i hus. Hadde en boks magnesium citrat, så jeg tok det ikke så tungt. Men nok engang opplever jeg å streve med magnesium mangel. Jeg blir hoven i ansikt og hender. Føler generelt at jeg samler mye vann og pulsen stiger. Så skjønner jeg liksom ikke dette da. Tar vanligvis 1040 mg magnesium chloride per dag. Jeg måtte opp i tilsvarende dose med magnesium citrat for å ha det noenlunde bra. Det virker for meg alså som om magnesiumet renner rett gjennom kroppen. Har ikke antydning til diare av dosen jeg eter.
Så til på poenget. Når mine barn var små var jeg en riktig så god melkeku:-). Leste meg frem til at kyr som nettop har kalvet kan bli veldig syke fordi de taper masse kalsium. Da gir veterinæren dem en mix av kalsium, magnesium og boron. Dette sistnevnte er et mineral som skal hjelpe kroppen til bedre å utnytte magnesium. Midt i blinken selv om jeg ikke lengre er en melkeku, tenkte jeg. Så er vi til ulempen. Boron har angivelig også virkning på hormonsystemet. Det kan øke testosteron nivået. Derfor brukes det også endel av bodybuildere. Fint, tenkte jeg. Det er sikkert ikke farlig. Men så stod det videre at det også kunne øke østrogennivået. Og da ble jeg skeptisk. For er det noe jeg føler jeg har nok av så er det østrogener. Kraftige og langvarige blødninger. Er på 16. blødningsdag akkurat nå lg er snart klar for neste mens igjen. Halleluja... Noe meninger/erfaringer/gode råd om dette og hint?

Svar med sitat

Bokmerker