Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
04-05-13, 20:01 #1
Graves sykdom, trening og kosthold (har også cøliaki)
Hei dere.
Jeg er ny med graves, og lurer på en del ting.. Jeg fikk graves etter fødselen(desember - januar), men nettopp påvist hos lege.
Har lest mye om lavt stoffskifte og trening, men finner lite i forhold til høyt stoffskifte. Jeg er veldig glad i trening, og det er en naturlig del av min hverdag. Er det noen som har erfaring med trening og graves? Jeg har nå hvilepuls på rundt 90, og dermed har jeg ikke turt å trene i det siste. Føler jeg bør vente til stoffskifte forhåpentligvis stabiliserer seg. Har startet med medisin: propyltiouracil 100 mg og tar betablokker for pulsen. Bør jeg unngå helt trening? Hva med yoga/pilates? Rolige joggeturer?
Skal ta nye blodprøver på mandag. Da er det 4 uker siden jeg startet på medisinen.
Jeg har også cøliaki, som jeg fikk påvist for to år siden(men har nok gått med det i mange år... ). Ser flere anbefaler glutenfri kost. Er det andre tips i forhold til kosthold? Har funnet ut at hvitt sukker og kaffe ikke er bra for meg. Noen som har tanker rundt dette med kosthold? Og ikke minst: bør jeg ta kosttilskudd/vitaminer? Ser noen anbefaler magnesium. Tips?
Jeg sliter spesielt om kveldene. Får ofte en uvirkelighetsfølelse og en følelse av å ville svime av + hjertebank. Er det flere som sliter med dette? er til å bli gal av. føler det er hodet det er noe feil med. skikkelig angst... Øynene mine er helt rare. Har også de andre bivirkningene på graves.. Skal til øyelege, men venter på innkallelse..
Lurer til slutt på om vekta går opp igjen når stoffskifte stabiliserer seg, eller er dette individuelt? Vil jo helst holde vekta der den er, selv om et par kg opp nok bare er fint
. Mamma har lavt stoffskifte, så er også redd for at stoffskifte skal gå over til å bli lavt etter medisinering...
Mange spørsmål
. Håper noen har tanker rundt det jeg lurer på.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Påvist Graves sykdom.
Av Anja i forumet Høyt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 24-03-12, 22:10 -
Graves sykdom - overmedisinert???
Av Lenas i forumet Graves sykdomSvar: 1Siste melding: 31-10-11, 15:11 -
Hypothyreose, trening og kosthold.. Lite endring i vekt.
Av rosaelefant i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 17-01-11, 13:18 -
Helt ny med Graves sykdom
Av Guri i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 20-01-10, 02:06 -
Tilskudd til fordyret kosthold pga sykdom
Av Stina i forumet Tilskudd til fordyret kosthold pga sykdom - som trygdeytelseSvar: 5Siste melding: 08-04-07, 11:16

Svar med sitat
Bokmerker