Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: Jeg ønsker utredning!!
Threaded View
-
14-04-13, 20:09 #1
Jeg ønsker utredning!!
Hei! Takk for et flott forum!
Jeg fikk påvist hypotyreose våren 2010, etter mitt 2 svangerskap. Jeg hadde da følt meg svært dårlig (alle symp. på lavt stoffskifte. ) Begynte på levaxin etter at tsh viste 5,6 og hadde anti-tpo på over 1300. Husker ikke de andre, men innenfor normall. En ultralyd av kjertelen viste en kjertel som så ut som en sopp. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte stå på levaxin resten av livet.
Det første året etter følte jeg meg bedre, men ikke på topp. Har trent en del før, men nå kom jeg aldri igang. Skylte på to tette, små barn. Vinteren 2011 ble jeg gravid igjen. Igjen et tungt og slitsomt svangerskap. Svært slapp, trøtt, deprimert. Økte dosen med levaxin 50%. Tsh var under svangerskapet under 1, så veldig bra. Men b12 og ferrtinin var svært lav. Starta med trio-b. Tsh helt fin ved måling 3 mnd. etter fødsel. Formen ok. Men i vinter har det blitt tyngre og tyngre. Prøvd å komme igang med trening og vektreduksjon, men gitt fort opp og vekten har økt!! Følt med deprimert og usosoial. Jeg har alltid vært supersosial og arbeidsglad. Tatt på meg nye utfordringer, men de siste årene har jeg mistet lysten til alt. Jeg har søkt ny jobb. Lederjobb, men innser at jeg ikke kommer til å klare det....!
Jeg var til min fastlege sist uke og fortalte om dette. Vi inngikk en avtale om trening og måling av vekt hos han hver mnd. Han tok en haug med blodprøver også. Skal jeg være ærlig så tenkte jeg ikke på stoffskifte mitt en gang. Det er jeg som er lat bare, tenkte jeg. Men denne uka ringte min lege, og d viser seg at tsh var på 12. De andre innenfor normalen. Kolesterol på 7,5. Han økte levaxin dosen med 200 microgram/uka.
Men jeg ønsker nå å finne mer ut av dette. Det skal bli slutt på å føle meg så dårlig. Jeg er småbarnsmor, kone, sykepleier, venninne, datter. Jeg vil leve, nyte og ha det bra! Men å bli sendt til endokrinolog på St.olav ser jeg på som lite nyttig....de vil sikert ikke ha meg en gang..... Men nå vil mamma og min mann at jeg skal bruke penger på å finne ut av dette. Jeg har fått time på balderklinikken, men det jeg lurer på er om dere har andre anbefalinger? Det må være i norge da. Jeg er villig til å starte på diett m.m.....men jeg vil ha oppføling av lege. Orker ikke starte på egen hånd, da blir det bare for ei stund.
Takk for gode råd om leger som er god på dette.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Utredning for fibromyalgi
Av Ubeleilig i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 4Siste melding: 10-03-13, 06:55 -
Pas på hvad du ønsker dig:-)
Av Rogi i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 21-01-10, 22:58 -
Ny utredning
Av Tynn Tråd i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 10-05-07, 19:39 -
Vi ønsker oss barn nr. to
Av Ung mor i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 0Siste melding: 26-07-05, 13:40

Svar med sitat

Bokmerker