Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: Oppstart med cortef.
Threaded View
-
02-02-13, 08:08 #6
Sv: Oppstart med cortef.
Jeg har også prøvd å snakke om denne behandlingen med legen min, han sier det er utelukket pga min diabetes.
http://www.stopthethyroidmadness.com...-for-adrenals/Legen din tar altså feil. Har du en diabetes du behandler, er det ingenting i veien for å bruke CT3M. Jeg er egentlig forbauset over at holistiske leger ikke trykker denne metoden til sitt bryst. Den passer jo som hånd i hanske med deres egen teorier? Så syk som du er nå, har du ingenting å tape. Mitt råd er å be om Liothyronin også, om du ikke har det fra før. Du kan utmerket godt bruke thyroid i dosen du tar på natten, men det kan hende du vil ha god nytte av å få det boostet ren T3 kan gi deg i akkurat den dosen. Snakk med legen din om detteThis will NOT work if you have Addisons or Hypopituitary. If you have Diabetes or serious blood sugar issues, it will work IF you adequately treat those. Robinson stresses that one should do an ACTH test in ensure one’s adrenals are capable of responding.
Jeg har ikke lik historie som du har. Men jeg kan gjenkjenne dette med å bruke hydrokortison og thyoid over lang tid, flere år, uten fullgod effekt.
Jeg ville også stilt spørsmål om du får tilstrekkelig med T3? Problemet med de fleste leger er at de er fulle av teorier og meninger som er mer eller mindre fundert i vitenskap eller erfaring. Mange holistiske leger holder fast på at pasientene deres trenger lave doser med thyroid når de bruker mange andre hormoner. Dette kan være riktig når du har en perfekt omdanning av T3 fra T4. Men hvis kroppen din ikke klarer det? Da går du på det jeg vil betegne som en sultedose med T3. det eneste du kan være sikker på er at du får den rene T3 som finnes i 150 mg thyroid. Og det er ca 18.5 mcg T3 i 150 mg thyroid. Det er ikke rare greiene om det er der problemet ligger. Jeg har nå brukt mellom 60-70 mcg T3, det er en ganske vanlig dose. Noen få trenger så mye som 150 mcg ren T3.
Det er jo det vi bør gjøre nå, ikke sant? Analysere problemet fra mange vinkler, Anisa hadde en vinkel, jeg legger frem en annen. Og mitt er worst case. "Tenk om jeg ikke omdanner T4 overhodet". Da er det ikke rart at du er så dårlig! Det er ikke sikkert problemet ligger der. Men tanken bør tenkes, problemet bør sees fra denne siden også. Det kan være binyrene dine, og eventuelle andre hormonproblemer, som er så svekket at du midlertidig ikke makter omdanningen fra T4 til T3. Uansett mener jeg du burde få muligheten til å teste et tillegg med ren T3, Liothyronin. Pluss prøve deg på CT3M. det kan du gjøre så lenge du ikke har Addisons, se sitat over. Diabetes er ikke et hinder
Hvordan ligger du på jern, D3, B12? Jern er svært vesentlig for oss med hypotyreose, du skal ligge høyt i referanseområdet. I samme periode som jeg har brukt CT3M, har jeg også viet stor oppmersomhet til jern og B12.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Cortef under svangerskap?
Av Nora2 i forumet HydrocortisonSvar: 6Siste melding: 20-04-12, 21:39 -
Cortef og DHEA fra i dag....
Av BeritM i forumet HydrocortisonSvar: 16Siste melding: 05-08-10, 10:46 -
Cortef og DHEA fra i dag....
Av BeritM i forumet DHEASvar: 16Siste melding: 05-08-10, 10:46

Svar med sitat
Bokmerker