Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
Threaded View
-
11-11-06, 23:00 #1
5-HTP - 5-hydroxytryptofan (depression)
Opprinnelig skrevet av Anisa
Nej Yvette
Opprinnelig skrevet av Yvette
Jeg har ingen erfaring med dette eller andre antidepressiva... Derimod har jeg blind tillid til den læge, der havde fundet og viderebragt denne oplysning og når han står inde for det (det gør han jo alene ved at have viderebragt nyheden) - er det nok for mig.
Har man planer om evt. at afprøve denne mulighed, kan jeg ikke forestille mig, at dette stof interferer med thyreoideahormoner.... Stoffet frembringes jo i vores krop af aminosyren Tryptofan i forvejen. At der ikke er "nok" af det til stemningsregulering kan udspringe fra de samme problemer, der evt. er med til at frembringe andre mangelstilstande i kroppen. Derfor, hvis det var mig der havde behov for et tilskud - ville jeg ikke indtage Tryptofan men netop direkte det beskrevne "slutprodukt", hvilket er 5-HTP - 5-hydroxytryptofan , så evt. omsætningsbesvær kunne undgås.
Spørger du fordi du selv plages af noget i den retning?
I en anden tråd så jeg også, at du spurgte til een, der havde anbefalet melatonin - så jeg formoder, at du måske har flere trivselsproblemer end "blot" stofskiftet (som om det ikke var mere end rigeligt
)
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
5-HTP - 5-hydroxytryptofan (depression)
Av Anisa i forumet DepresjonSvar: 30Siste melding: 24-08-12, 22:22 -
The Biology of Depression: The Affects of Stress
Av Mod i forumet DepresjonSvar: 0Siste melding: 27-01-11, 14:17 -
For lavt stofskifte? Sygemeldt med depression
Av stress i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 18Siste melding: 04-11-10, 16:36 -
Endogen depression afskaffet i 1995
Av Anisa i forumet DepresjonSvar: 1Siste melding: 11-05-10, 14:12 -
Endogen depression afskaffet i 1995
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 1Siste melding: 11-05-10, 14:12

Svar med sitat

Bokmerker