Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
10-01-13, 19:25 #1
Forvokst skjoldbukjertel (struma) Blodprøver innenfor "referanse området" Hjelp!
Hei, jeg er ei jente på snart 25år.
Jeg har levd med struma siden jeg var ca 6 år når min mor oppdaget at jeg hadde en kul på halsen. Strumaet har heldigvis ikke vokst så altfor mye med årene men den har gjort det såppas at den klemmer på pusterøret desverre. Jeg har aldri fått ordentlig oppfølging og når jeg tok tak i dette selv i en alder av ca 18 så var blodprøver hos legen av stoffskiftet og en ultralyd av kjertelen alternativet. Prøvene har bestandig vist seg "normale", blitt fulgt opp og tatt blodprøver siden. Men jeg har jo mange symptomer jeg tror har med kjertelen og gjøre. Og nå har jeg sett meg nødt til og oppsøke ordentlige leger, altså en privat spesialist i endokrinologi på volvat. skriver en liten liste med symptomer nedenfor,
Acne, rygg bryst og ansikt. Forverret med alder.
Galleblære svikt, som endte i akutt operasjon og bukspyttkjertel betennelse
gluten og laktose intollerant
forbigående deppresjoner
utmattelse
ukonsentrert
ADHD
Mage syre problematikk, enten for lav eller for høy. Vanskelig og si og jeg får bare nexium som hjelper men som ikke løser problemet
uttørking, har vært innlagt på legevakt mange ganger fått intravenøs veske
vektproblemer, overvekt som regel
angst
lav tolleranse for stress
søvnproblemer
stor kul eller forvokst skjolbukjertel (stor struma)
vitamin mangler som D vitamin, b12, folat, kalcium osv..
Jeg trenger sårt noen råd, og håper noen her inne kan hjelpe meg.. Jeg er så og si helt sikker på at jeg er stoffskifte syk men føler meg "usynlig" og legene/sykehusene finner liksom ikke noe feil her.. Forhåpentligvis finner jeg noen svar hos spesialist. Men hva skal man be om av prøver og føler jeg trenger en liten liste for å forsikre meg om at riktige prøver faktisk blir tatt, og jeg er også redd fordi jeg skjønner det går i retning av at jeg kanskje må fjerne endel av kjertelen fordi den kvaler meg.. ;( Dette er ikke noe jeg gleder meg over. Og jeg ser alle som har gjort dette må gå på medisiner og sliter med vekt osv resten av livet. Håper noen har noe gode og trygge ord og komme med i en ellers så frustrerende situasjon.
Mange takk for alle svar
Frø Marlin
Lignende tråder
-
"Fine blodprøver", men føler meg ikke frisk
Av Lærer'n i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 22Siste melding: 14-11-10, 21:28 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
Blodprøver "innenfor normalen" og spontanabort
Av Miriam i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 24-03-09, 20:04 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11 -
I dag fikk eg diagnosen "Akutt Struma"
Av Vibbedille i forumet PresentasjonerSvar: 9Siste melding: 07-02-09, 15:05

Svar med sitat

Bokmerker