Så kom det er slik vemmelig brev fra NAV igjen med tilbud om samtale i forbindelse med at maksdato for sykemelding ikke er alt for langt unna Stod noe om at hvis jeg ikke kan begynne å arbeide innen denne datoen så må man i god tid søke om arbeidsavklaringspenger osv...

Men nå har jo jeg begynt å jobbe igjen (60%) og har gjort det en stund, så det er vel lite tenkelig at jeg ikke kommer tilbake i jobb. Er det noen som vet om det er slik at man kan få arbeidsavklaringspenger av de 20-40% man ev. ikke greier å jobbe..???

Og så er det dette med å opparbeide seg nye rettigheter til sykemelding da.. Da må man jobbe 100% i 26 uker har jeg forstått? Må det være sammenhengende? Hvis det må det - vil "sykemeldt på enkeltstående behandlingsdager" gjøre at man starter på uke 1 igjen etterpå..? Kan man ev. i opparbeidelsesperioden benytte egenmelding?

Å få tilstrekkelig medisinsk hjelp for "diffuse" sykdommer av fordomsfulle og/el. feilinformerte(?) leger innenfor tidsfristene til NAV er bortimot umulig, så jeg har innsett at det sannsynligvis bare er et spørsmål om man skal skal kjøre seg selv fullstendig til bunns, el. bare delvis dersom man for alt det er verdt skal prøve å holde seg unna trygd og deltidsjobb..