Jeg spiser omtrent som Bente. Lavkarbo og glutenfritt. Fordelene med dette er mange. Man spiser seg alltid mett. Likevel går du med i vekt. Aldri lavt blodsukker, og det var jeg veldig plaget med før. Å spise lavkarbo på denne måten er egentlig å spise naturlig glutenfritt. Lavkarbo innebærer mest mulig rene råvarer som er minst mulig bearbeidet. Og hva spiser jeg til frokost? Mine favoritt for tiden er smoothie bestående av 5 ss tyrkisk yougurt, 1 ss cottage cheese, 2 ss xylitol, 1 ts chiaxfrø, saften av en halv lime, 3 biter frossen spinat og en halv avocado. Kjøres jevn med stavmixer og spises med skje. Nytes med en kopp kaffe med fløte. Garantert å holde deg mett frem til lunch. Magen har aldri fungert så bra som uten kornprodukter. Og jeg spiser lite frø også, men mye grønnsaker. Hvis man skal lære seg å spise på denne måten må man lære å tenke nytt. Brød spiser jeg lavkarbo varianter av kun i helgene, lunch består av salater eller middagsrester. Helsegevinsten har vært enorm. Jeg har gått fra å være fullstendig tappet for energi, sykemeldt, måtte tøme oppvaskemaskina i tre omganger fordi jeg klarte ikke jobben uten pause. Nå jobber jeg fullt, er tobarns mor og gift, trener 5-6 timer i uken og føler meg veldig bra. Mye av dette kan jeg takke riktige medisiner og dose for, men jeg hadde ikke kommet dit jeg er uten kostholdsendringene.