Ser at jeg må ha kommet til rett plass etter å ha leitet litt inne på forumet her..
Jeg er altså ny her så jeg er uerfaren og usikker

Jeg er 34 år å har i noen månder kjennt at helsen min har forandret seg ganske mye.
Det starammer rundt strupe eller skjoldbrukskjertelen.. Jeg kjenner innimellom at noe liksom "jobber" nedi halsen... som om jeg føler meg kvelt og ikke får tilstrekkelig med luft. Har vert veldig svimmel til tider
Pulsen slår tidvis i hytt å pine. Jeg har vert redd for å legge meg om kveldene fordi pludselig blir pulsen veldig lav, langt mellom slagene, og det er akkurat som det dirrer invendig, jeg hiver etter pusten. Å da øker pulsen pludselig og hjertet kan gi overslag. Dette gjør meg også redd for at hjertet pludselig skal stoppe.
Jeg har en hovenhetsfølelse også i hender/fingrer og i føttene, som om det strammer.. som om jeg har ødem.
Jeg har fått utskrevet angstdempende medisiner etter som jeg får panikk når det begynner å stramme i halsen..
Jeg har utviklet depresjon, og griner veldig lett...
Legen skal sende meg til UL av halsen (skjoldbrukskjertel og strupe)

Når jeg ser hva enkelte skriver her inne så kjenner jeg meg veldig igjen i mye av det..
Jeg har følt meg veldig alene om problemet mitt..
Har vert redd for hva dette kan være?
Er dette tegn på struma?
Hvordan lever man med dette?