Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Skjønner ikke helt disse nevrologene du har vært hos. Både polynevropati og tynnfiber nevropati kan være forårsaket av hypothyreose. Et enkelt nettsøk vil fortelle deg det. På UNN der jeg har vært hos nevrolog driver de i tillegg å forsker på om man kan bli bedre av nevopatier etter påbegynt behandling med stoffskifte medisiner. Så her er det noen som ikke har gjort hjemmeleksa si. Har forøvrig plager som likner dine.

Og husk forøvrig at du har rett til fritt sykehusvalg. Eventuelt ny vurdering hos en annen lege hvis du ikke er fornøyd med virderingen du har fått (jfr pasientrettighetlovens paragraf 3)
Takk!
Jeg ble først henvist til Haukeland, og det var en forferdelig opplevelse, da nevrologen ikke trodde meg og utredningen ble svært kortfattet og ikke noe mer enn hva jeg allerede hadde vært gjennom på lokalsykehuset. Så etter dette henviste lokalsykehuset meg til Rikshospitalet, så det ble beskrevet en "third opinion", selv om jeg ikke følte at Haukeland representerte en "second opinion" i det hele tatt (og ingen av us som ble gjort på Riksh var tilgj/gj.ført på lokalsykehuset el Haukeland). Jeg følte jeg ble tatt på alvor på Rikshosp, men de fant altså ikke ut hvorfor jeg har alle disse symptomene. Det eneste avviket de hadde funnet ved utskriving var masse fascikulasjoner på EMG og ellers dette med stoffskiftet ,som de mente var helt irrelevant. Ble funnet avvik ved tynnfibernevrografi også, men ikke "klassisk tynnfibernevropati".Og pos kalprotektinprøve.. (Skal til coloskopi) Nevrografi kunne ikke finne polynevropati, men jeg er SVÆRT plaget av parestesier - så sterkt at jeg knapt kan gå med busker og ikke noe som sitter inntil huden:( Og følelsesløse fingre/tær/fot om natta..

Det er interessant det du fortelle Blondie. Jeg har hørt mye bra om UNN, så kunne godt tenkt meg å komme dit, men tviler på at noen vil henvise meg etter alt jeg nå har vært gj, og kanskje avviser de en evt søknad..Jeg tviler ikke på at det du skriver er riktig Blondie, jeg har selv lest det på nettet ja, men kan man få slike symptomer UTEN å ha de mer typiske tegn på lavt stoffskifte som f.eks tørr hud, sprø negler, sliten/trøtt, vektøkning...? (jeg er jo abs sliten og trøtt da,men føler det er PGA nervesymptomene), og jeg har jo ikke fått påvist lavt stoffskifte (bare for høy TSH og pos anti PTO, men ellers "akseptabelt")
Kan du si litt mer om dine symptomer Blondie? Oppstod de i tida du fikk påvist lavt stoffskifte? Hjelper behandling du får mot parestesier/fascikulasjoner/smerter?
Er det flere som kjenner seg igjen, eller høres mitt bilde veldig uvanlig ut for dere?
Og om noen vet hvordan det går med Eirin nå, så vil jeg gjerne høre.
klem til alle