Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
09-10-12, 09:03 #1
Kan I hjælpe - hashimotos thyroiditis
Kære forum.
Jeg ved ikke hvor jeg ellers skal spørge. Håber I vil svare her. Tusind tak fordi I er her, ikke mindst Anisa!!
Jeg er nyligt diagnosticeret med højt TSH og mange antistoffer og marginalt for lavt stofskifte (men med en del symptomer), men er ikke startet på eltroxinen fordi jeg gerne vil være sikker på at starte på den rette behandling fra starten, men lægerne bakker ikke ligefrem op om fokus på det autoimmune aspekt med glutentest, binyre-, jod-, d-vitamin-tjek og førstevalg af naturlig medicin som armour thyroid etc som jeg ønsker.
Mener I at det er vigtigt at starte på armour fra glostrup med det samme, eller sker der ikke noget ved at gøre som lægerne siger, at starte på eltroxin og se om ikke mine symptomer forsvinder, og så evt skifte hvis det ikke går godt?
Ved I om ens stofskifte burde ligge ca ens hele livet, for jeg fik tjekket mit stofskifte for 10 år siden og da lå det lige midt i normalområdet. Er det da det man skal stræbe efter.
Jeg er overbevist om at min sygdom er brudt ud da jeg for snart 3 år siden mistede min mand til kræft og samtidig fødte vores 2. barn, for herefter fulgte et år i stress-helvede, som jeg aldrig rigtig er kommet ud af, formentlig fordi det er kammet over i hashimotos med lavt stofskifte.
Mine blodprøver ser således ud ubehandlet: (er der noget lægerne burde tjekke bedre?)
B-Hæmoglobin (FE) 8.4
P-Natrium-ion: 139 (ref 136-146)
P KAlium-ion: 3,4 (ref 3.3-4.7)
P-Albumin: 43 (ref 40-51)
P-creatininium: 52 (ref 45-90)
S-calcium-ion, ph 7,4: 1,23 (ref 1.19-1.29)
Nyre- Glomerulær filtration: >90 (ref >60)
S-Thyrotropin (TSH): 5.68 (ref 0.30-4.00) *
S-thyroxin: 72 (ref 60-130)
S-Triiodthyronin: 1.5 ref 1.3-2.2)
P-Thyroxinbindingskapa: 0.82 (ref 0.64-1.22)
S-Thyroid-peroxidase-a: 454 (ref 2-12)*
S-calcitonin: 1.9 (ref <7.3)
P-C-reaktivt protein: <1 (ref <10)
En masse sympatiserende tanker
HelleFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
”Kronisk autoimmun atrofisk thyroiditis”
Av akas i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 97Siste melding: 18-11-13, 10:00 -
Viktig! Oppstart LDN ved Hashimoto’s thyroiditis
Av Vigdis i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)Svar: 5Siste melding: 08-06-13, 11:32 -
Jod og Hashimoto’s Thyroiditis
Av Admin i forumet Hashimoto's Thyroiditt og jodSvar: 2Siste melding: 09-04-12, 00:20 -
Nogen der kan hjælpe med disse resultater?
Av Honeyhob i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 20-11-10, 16:13 -
Psykiatriske manifestationer af Hashimoto`s thyroiditis
Av Anisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 16-01-10, 22:38

Svar med sitat
Bokmerker