Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Threaded View
-
31-08-12, 16:47 #23
Sv: Ny gutt med høyt stoffskifte
Det har skjedd litt siden sist: Gikk på neo merc i stadig høyere doser frem til slutten av juli. da hadde jeg gått på 40 mg i 10 uker og begynte å misslike situasjonen. Stoffskifet var gått ned til 19.5 i mai men ville ikke lengre ned til tross for de høye dosene. Valgte å ta radiojodbehandling og fikk det 12 juli. Tiden deretter ble ikke som ventet. Jeg klarte meg fint de første 5 ukene til tross for at jeg hadde forventet en forværring. Dette skjedde ikke. Var bare litt sliten til tider men ingenting av de vanlige muskelværkingene ,svettinga osv. Nå de siste uken har jeg begynt å værke og pulsen er "urolig" Får "anfall" en times tid på morgenen hvor jeg føler meg helt ille, svak,skjelving,svette.Influensasymptomer. Men det går over ila kort tid slik det er nå.
Idrettsformen er fortsatt bedre,er ikke så sliten som jeg var. Er ute å går i rask gange uten å gå helt tom. Sykler litt i sone 1 en gang i mellom
Har fått meg en frozen shoulder og fikk en kortison sprøyte for dette. Leser på nettet at den kan gi tilsvarende bivirkninger som beskrevet. Kanskje det er den som har skylden for hvordan jeg føler meg? Armen er bedre ihvertfall,men foretrekker syk arm i stedet for hypo!
Ellers tok jeg en ct av kransareterier(hjertet) i begynnelsen av mars. Leser nå at kontrastvæsken er jod og at denne kan ta etper måneder før den er ute av kroppen. Dette kan kanskje forklare hvorfor neomercen ikke var veldig virksom! Fikk aldri noen lege til å innrømme dette
Ellers synes jeg det er litt uklart hva jeg har. Ikke fått påvist knuter(ultralyd,scientografi) har ikke mere en 4o i anti tpo. Endon min sier Graves uten antistoffer.
Hva kan jeg forvente av symptomer? Hvorfor føler jeg meg værre nå etter 7 uker som radioaktiv? Har ikke målt t4 osv ennå men det gjøres til uka. Tar Batablokker så lenge.Mann på 49, Radiojodbehandling juli 2012, Levaxin. Levaksin og Armour fra september.
Da har jeg gjennomført en guttetur med sykkel i Piemonte!
Lignende tråder
-
Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
Av lisereka69 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 37Siste melding: 27-07-11, 12:16 -
Har Graves , tok radiojod nov 94 og blir nå medisinert med Levaxin og Armour.
Av hias i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 7Siste melding: 30-04-09, 09:58 -
Høyt stoffskifte behandlet med Levaxin. Hvor dårlig er det mulig å bli?
Av jojo75 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 21-05-08, 20:35 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55

Svar med sitat

Bokmerker