Tankene som lager problemer, ja, ja. Det neste er vel at det er psykisk...

De siste nettene har jeg våknet i 2-3 tia, og sliter mer en jeg har gjort på lenge, jeg spurte legen om det kunne komme av at jeg ikke tok Cortef lenger, men det trodde hun ikke..
Jeg tror det har å gjøre med at du ikke tar Cortef. Kan du beskrive hvilken dose du gikk på, og hvor raskt du trappet ned på Cortef?

Du våkner og sliter, fordi det er på denne tiden det Paul Robinson kaller kortisolvinduet ditt er åpnet. Kroppen gjør seg klar for å produsere dagens kortisol som er en av byggesteinene som holder deg på beina.Hvis du har fjernet Cortef uten å være klar for det, sliter selvfølgelig binyrene. Du er sikker på at kortisolet ditt er lavt? Da ville jeg forsøkt CT3M i stedet for Cortef, billigere, og kroppen bedriver selvreparering. CT3M betyr at du tar noe av dagsdosen din med thyroid eller ren T3, Liothyronin (Levaxin kan ikke brukes her) på natten. Paul Robinson har en god beskrivelse av hvordan det gjøres https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=14441 og https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=14440

Det fungerer! Jeg klarte ved hjelp av denne metoden å slutte med hydrokortison, i likhet med mange andre. Jeg har nå energi hele dagen, det hadde jeg ikke før, da jeg gikk på hydrokortison. For meg var denne lave energien også knyttet til at jeg trengte mer T3 enn det er i thyroid. Det er mange, mange over hele verden som gjør dette, og som blir bedre. CT3M påvirker også andre hormoner i positiv retning. Det er en måte å helbrede kroppen på som slett ikke er så vanskelig. Du trenger en vekkerklokke (vibrerende om du deler soverom med noen) og en notatblokk, eller opprett et dokument på Pc'en din. Det fine er at du tar aktivt del i eget helbred. Du blir mer uavhengig av legers nykker og uvitenhet. Du må vite at du har lavt kortisol før du starter. En spyttprøve er måten å sjekke det på.

Jeg må innrømme at jeg kvepper litt nå legen din sier
at det var hjernen som ga beskjed til binyrene om hvor mye de utsondret, og at det kanskje var tankene mine som lagde problemene ???
Hva slags hormonkunnskap har denne legen? T3 og kortisol er forbundet med hverandre! Det er jo derfor det er så mange av oss som får binyreinsufficiens, fordi vi ikke får nok T3! Selvsagt er det mange andre mennesker i verden som ikke har problemer med skjoldbruskkjertelen som får binyreinsufficiens, av stress eller traumer, da kan man snakke om hjerne. Men ditt problem er jo hormonelt! Jeg kjenner jeg blir oppgitt....