Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
16-08-12, 17:15 #8
Sv: Har Graves og skal snart opereres (have fjernet skjoldbruskkirtel). Gode råd søge
-Hej Anisa!
Tusind tak for dit svar, som jeg skal prøve at forholde mig til så godt, som jeg nu kan.
1) Der er tidligt i forløbet blevet foretaget en thyreoideascintigrafi på min skjoldbruskkirtel, men lægen på endokrinologisk ambulatorium, hvor jeg er/var tilknyttet, har aldrig kommenteret resultatet. Jeg må sige, at det er overordentlig lidt information vedr. min sygdom, der er tilgået mig fra de to læger, jeg har været inde hos på dette ambulatorium. Især den ene har virket meget fortravlet, det har været svært at finde mødetider til mig, og en del af de prøvesvar, jeg har fået, er sket over telefonen.
Jeg har ikke - bortset fra sidste gang, jeg fik taget blodprøve - fået fortalt talværdieren men er bare blevet oplyst om, hvor vidt tallene er steget eller faldet. Har næsten fra starten søgt viden om min sygdom på nettet og (forgæves) søgt relevant litteratur om emnet, men det var først, da jeg for tre ugers tid siden begyndte at orientere mig her på dette forum, at jeg blev klar over, hvor omfattende det er at skulle forholde sig til en stofskiftesygdom.
Bortset fra svarene på den sidste blodprøve, som jeg fik telefonisk i tirsdags, har jeg efter anmodning fået tilsendt alle prøvesvar i udskrevet form. Jeg er ikke typen, der er bange for at spørge, men det er som patient ikke let at spørge ind til noget, som man ikke ved så meget om, og som man fra lægelig side heller ikke får ret meget at vide om.
Vedr. min scientigrafi: har fået at vide, at jeg ikke har struma, og at jeg har en lille, ret så aktiv skjoldbruskkirtel.
Vedr. TRAB (p-Thyreoidea-stimulerende immunglobulin). Sådan står der. Er det det samme, som den TRAb, du nævner?
15/2: 26
12/6: 9,3
10/7: 6,5
Vedr. fri T3: der er ikke nogen steder på mine papirer, hvor der står fri T3. Har derfor ikke nævnt det. Men måske er det det samme som P - Thyroxin? Du får lige tallene.
14/2: 29,4
24/2; 32,6
13/3: 14,8
27/3. 8,3
13/4: 22,8
24/4: 21,6
2/5: 13,3
15/5: 8,8
12/6:19/3
3/7: 17,0
10/7: 13,8
23/7: 15,8
25/7: 20,7
30/7: 17,9
7/8 (egen læge): 12,1. Har ikke tal fra sidste blodprøve i mandags.
Tør ikke skrive mere af frygt for, at min besked bliver for lang, og jeg ikke kan sende den. Må lige få lært at gemme lange beskeder, når tid er
Har lidt flere oplysninger, som jeg sender til dig ved nærmeste lejlighed. Du er bare en skat, fordi du tager dig tid til at svare mig og øse ud af din store viden og erfaring
Lignende tråder
-
Fjernet skjoldbruskkirtel 2009. Trætte binyrer. Savner min kirtel...
Av Ceven i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-12-13, 23:29 -
Gode råd søges. Værre af Eltroxin og Levaxin?
Av paxx i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 3Siste melding: 02-01-10, 08:53 -
Skal hele skjoldbruskkirtlen opereres væk?
Av Pochahonta i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 19-10-09, 14:24 -
Skal opereres
Av Angelina i forumet OperasjonssalenSvar: 2Siste melding: 25-10-07, 17:33 -
Jeg skal opereres på Ullvål, så håper kirugene dere er flinke.
Av mor3barn i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 08-10-07, 12:31

Svar med sitat

Bokmerker