Lenge siden jeg har oppdatert her ser jeg..
Ble veldig mye bedre av binyre-medisinene og i begynnelsen av opptrappingen av stoffskiftemedisin; sluttet å fryse, hvilepuls opp på ca. 60, så mye mer våken ut, BLE mye mer våken, taklet ting bedre, vesentlig mindre hodepine, perioder med vesentlig forbedret energi osv. Begynte å se for meg å starte å jobbe igjen og alt var bare solskinn, MEN så i løpet av en ukes tid snudde plutselig hele utviklingen og jeg sank sakte men sikkert ned i tåkeheimen og energiløsheten igjen..! Og for sikkerhetsskyld så har jeg også fått en slags indre skjelving/during og mistet menstruasjonen...

Etter å ha gått på Cortef, Pregnenolone, DHEA, Florinef og Armour(90mg) viste dagens blodprøvesvar at aldosteron fortsatt ikke var målbar, testosteron heller ikke målbar, DHEA under normalen, lav D-vitamin og lav jern, TSH på 0,15(0,27-4,5), FT4 på 13(12-24) og FT3 på 5,9(3,1-6,8). Normal kortisol. Skal opp i dose på DHEA og Florinef og i tillegg begynne med D-vit. tilskudd.
Legen skjønte ikke dette med skjelvingen/duringen og den dalende formen sett i lys av prøveresultatene. Mener jeg fortsatt er underdosert på stoffskiftemedisin, men vaklet pga. skjelvingen/duringen jeg har i kroppen.. Skal nå prøve å dele opp Armour dosen og gå ned til 60mg. Hvis dette ikke virket skulle jeg prøve å trappe opp til 120mg.
Jeg lurte litt på denne FT4-verdien som fortsatt er lav, men han sa at det ikke var noe særlig T4 i Thyroidmedisinen. Vel hjemme ser jeg jo at det står følgende på boksen (Armour); levothyroxine (T4) 38mcg og liothyronine (T3) 9mcg i èn 60mg tablett, så da stemmer vel ikke det han sa..?

Noen som har noen formening om hva som foregår..?