Hei og god morgen. Litt nytt fra meg.

Jeg gikk på 2 og 3/4 erfa thyroid. Jeg spurte forresten legen om nattmedisinering, men han foreslo å dele dosen i to, morgen og middagstider. Jeg fulgte det og tok 1 1/2 om morgen før frokost, og 1 1/4 rundt kl 16.00. Den siste 1/4 delen hadde jeg lagt til selv, siden jeg følte meg bedre med den. Egentlig følte jeg meg veldig bra, tilnærmet fantastisk i perioder, spesielt da det også var en varmeperiode. Håret krøllet seg og ble tykkere. Huden var ikke så tørr lenger. Energien var veldig bra, og magen var i grunn også forholdsvis bra. Jeg gikk ned mer i vekt og hadde til sammen gått ned ca 14 kg. Morgen kroppstemperaturen holdt seg over 36 grader hele tiden. Jeg prøvde å kjenne etter overdoseringssymptomer, men kjente vel ikke så mye. Kanskje enkelte perioder jeg følte meg veldig varm, og en slags lett vibrerende følelse i brystet av og til, gjerne ved kveldstid.

Men så tok jeg nye blodprøver da: Min TSH var nå <0,01 (ref 0,2-4), fritt T4 var 20,6 (ref 11-23) og fritt T3 var på 7,7 (ref 3,5-6,5). Følgelig foreslo legen å sette dosen ned.

Jeg går nå på 2 og 1/2 erfa igjen, 1 1/2 om morgen og 1 om ettermiddagen. Nokså samtidig har jeg gått fra de sterke melkesyrebakteriene, VSL til et noe mildere slag super 8. Jeg må også innrømme at jeg hadde en utskeielse i matveien forrige helg. Ikke så mye, men det innebar sukker og melkeprodukt. I allefall. Jeg føler meg mye dårligere nå. Har trøblet med magen hele uka. Hadde en dag med skikkelig hodepine og har hatt mye mindre energi. I dag droppet morgentemperaturen ned på 35, 7 igjen også. Så hva gjør jeg?

Skal jeg gå på anbefalt dose fram til konsultasjon i september og se hva blodprøvene viser da? Eller skal jeg øke igjen for å se om jeg blir bedre? Hva tenker dere om et fritt T3 som ligger litt over referanseområdet? Kan noen naturlig skulle ha det litt forhøyet? To av mine barn (12 og 14 år da) fikk påvist litt forhøyet fritt T3 for et år siden, og de tar ingen medisiner. Det ble forklart med at de er vekst.

Ønsker dere alle en riktig god helg