Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Tråd: Ny med høyt stoffskifte
Threaded View
-
05-07-12, 11:42 #1
Ny med høyt stoffskifte
Heisan
jeg er ny på forumet og har nettopp fått beskjed fra legen om at jeg har høyt stoffskifte.Mine målinger viser så langt TSH 0,09 og FT 4 47 uten påvist anti-TPO eller TRAS. Mine kunnskaper når det gjelder stoffskiftesykdommer er lik null, kan dere hjelpe meg å tyde disse prøvesvarene?
Jeg kjenner imidlertid igjen symptomene og vet at jeg har vært her mange ganger før uten at det har blitt tatt stoffskifteprøver av meg, uggen følelse i magen, skjelvinger/sitringer i kroppen, periodevis "overoppheting", hjertebank med ekstraslag, nattesvette og utrolig sliten. Men da jeg nevnte dette for spesialisten jeg ble henvist til så sa han at dette var nytt, mine prøver viste et normalt stoffskifte i fjor (prøver tatt i forbindelse med utredning av mine problemer med leddverk og stivhet i kroppen)
Jeg vet at min mormor i sin tid hadde problemer med skjoldbruskkjertelen og hun ble behandlet med operasjon og radioaktivt jod, kan det komme fra henne?
Akkurat nå føler jeg meg helt "lost". Jeg sitter her med en "sekk" med betablokkere jeg skal ta hvis hjertebanken øker , spesialisten har reist på ferie og jeg venter på innkallelse fra sykehuset til videre utredning.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
Av lisereka69 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 37Siste melding: 27-07-11, 12:16 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker