Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
12-06-12, 11:05 #11
Sv: Hvis noen har sett livet mitt et sted, kan dere be det returnere hit?
Hei Anisa,
Jeg tror kanskje du misforstår meg?
Jeg skrev "mange veier fører til Rom", noe du uten videre oversatte til "alle veier fører til Rom".
Det er mulig det er noen erfaringsmessige eller språkmessige forhold som gjør at du tolker disse to likt, men for meg er det i hvert fall en vesensforskjell på de to uttrykkene.
Det jeg mener med at "mange veier fører til Rom" er at det noen ganger er nødvendig å ta en annen vei for å komme til Rom (for å bli bedre/frisk) siden ingen av oss er like.
Jeg har jo i tidligere innlegg sagt meg enig med deg i at man ikke nødvendigvis kan bruke den samme behandlingen til alle pasienter og forvente et like godt resultat hos alle.
Når man har blitt møtt med en slik holdning om at "alle veier fører til Rom" og at man derfor bare må følge standardregimet fordi det "skal" man jo bli frisk av, og man så ikke blir bedre, så blir man fortvilet og ganske sint. Det har jeg opplevd, så er det noe av det samme som du gir uttrykk for? I så fall forstår jeg det godt.
I skriftlig kommunikasjon som f.eks. på forum, kan det være vanskelig å forstå hverandre fullt ut. Jeg tror det er viktig å tolke ting i beste mening. Jeg er ikke ute etter å krangle med noen. Peace and love, man! Har vi fått avklart misforståelsen nå?
Hypo med anti-TPO. Pernisiøs anemi. Komplisert sykdomsbilde.
Dagboken til Evensen.
Lignende tråder
-
Har dere sett denne før? Om lavt stoffskifte på Vg.no
Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 26-04-09, 11:17 -
Litt på siden: Hvis noen har lyst til å lese...
Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 3Siste melding: 28-01-08, 23:26

Udtrykket "Alle veier fører til Rom" benyttes i alminnelighet i situasjoner hvor man mener alle løsninger er like gode eller alle fremgangsmåter vil gi et godt resultat.
Svar med sitat

Bokmerker