Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
Veldig interessant, Anisa! Jeg har to barn, og jeg merket at noe "kluzz" skjedde med helsen min etter det første, men jeg holdt likevel hodet rimelig greit over vannet. Tror stoffskiftet hadde begynte å falle etter første fødsel. Da jeg ble gravid igjen, ble jeg plutselig mitt "gamle jeg igjen", hadde det fantastisk- inntil babyen kom ut og jeg ble ordentlig hypo for første gang.
Hej BeritM Ja, det er meget interessant og da jeg læste Marinas sidste indlæg - gik det op for mig, at min graviditet (før jeg blev syg) var også en "progesteron-graviditet". Det var faktisk en gammel jordemor, der sagde det til mig, efter at hun så mig til kontrolbesøgene og mente at jeg "blomstrede" mere og mere for hver gang hun så mig. Da jeg fortalte, at jeg "aldrig har haft det bedre" - begyndte hun skraldgrine og sagde, at netop denne sætning (udtalt af en gravid) var lige så sikker (om ikke sikrere) som en blodprøve. Det var progesteron-graviditet og det har hun så fortalt en masse om, samtidigt med at hun turde også forsikre mig om, at barnet bliver kernesundt og velbegavet. Det blev så bekræftet de efterfølgende år.

Når du nu har haft lignende oplevelse med din anden graviditet - ja, er det så ikke en slags indikation, at det kunne være nyttigt at (lige som Ruth) supplere med transdermalt tilskud af østriol, testosteron og pregnenolone? Du har i hvert fald oplevet en hormonalt betinget bedring, du selv har kaldt for "fantastisk". Det er et stort ord og det må betyde, at du måske lever med flere hormonmangler, end du selv ved af? Det mener jeg er et forsøg værd at udrede for (altså udover at nøjes med blot "indenfor ref.området"), da gevinsten er enorm, hvis det skulle vise sig at det er tilfældet.

Det er sådan, at transdermalt optager kroppen kun det der er brug for, og udenom mave/tarm. Det er slet ikke utænkeligt, at denne "buket" kunne - ikke alene få sat skik på selve sygdommen, men også effektivt understøtte recovery fra binyrebelastningen?