Viser søkeresultater 1 til 10 av 147
Threaded View
-
07-04-12, 09:56 #20
Dosering av Erfa. Hvordan finne optimal dose?
Hei, og god morgen og god påske
. Jeg har nå brukt Erfa Thyroid en stund, og tar nå 2 stk 60 mg om morgenen. Jeg tar også 1 stk DHEA. De forrige blodprøvene jeg tok viste at TSH hadde sunket langt ned (0,69 (ref 0,2-4,0), og da tok jeg bare en 60 mg. Men, fortsatt var fritt T4 forholdsvis lav, på12,1 (ref 11-23), Fritt T3 var på 4,4 (ref 3,5-6,5). Formen og symptomene har svinget litt. Det har generelt sett blitt mer liv i håret. Huden har vekslet litt, vært mindre tørr i perioder, men er tørr nå. Jeg fryser mye mindre enn før, men må fortsatt bruke ullsokker og ofte ull-longs om natta. Øynene mine er fortsatt såre som bare det om morgenen. Energien har også vært svingende. Da jeg hadde gått på to stk Erfa en snau uke, så virket det som jeg plutselig hadde mye energi, og vekta gikk plutselig litt i riktig retning, men så var det stopp igjen. Er det normalt at det svinger sånn? Etter symptomene å dømme bør jeg trolig lenger opp i dose? På en måte synes jeg det er pussig, siden jeg aldri har vært utenfor referanseområdene på TSH og fritt T4 i denne perioden. Jeg kan nesten ikke påberope meg subklinisk hypothyrose en gang. Er det da normalt at man må høyt opp i dose for å bli bra? Og hvilke kriterier, symptomer bør man dosere etter? Jeg har foreløpig ikke oppnådd noen økning i kroppstemperaturen, vekta står fortsatt forholdsvis stabilt på platået sitt, øynene er såre. Kan jeg forvente at kroppstemperaturen øker når stoffskiftet når riktig nivå? Jeg blir glad hvis noen har noen kommentarer, erfaringer å dele på dette feltet.
Lignende tråder
-
hashimoto encehalopati
Av lehman i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 28Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
Hashimoto's Treatment 1-8
Av Mod i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 3Siste melding: 26-02-11, 18:15 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker