Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Selv tak, VibekeS Jamen... foråret er på trapperne, og Påsken med. Dagene mellem i dag og d. 20. april vil gå hurtigt, skal du se. Spild ikke tiden på at være lei. Det bliver du ikke bedre af, og ventetiden vil føles længere og langsommere, foruden at din trivsel har allerede nok at gøre med at klare sig mod sygdommen, så ikke også have "lei" på slæb, vel? Det vigtigste er, at du er beslutsom og har et slagplan!

Med det høje aften/nat cortisol, kan du meditere dig halvdød, uden at det hjælper på søvnen. Prøv at skaffe dig melatonin. Ikke som "sovemedicin" (det er en misforståelse at melatonin får folk til at sove), men som en "cortisol-undertrykker". Med så højt aften/nat cortisol som over 8... passer omtrent 6-8 mg melatonin, taget allerede 3-4 timer inden sovetid. Melatonin vil undertrykke overflov af cortisol, og selv om du måske ikke vil sove som en baby, vil det alligevel give dig et ordentlig hvil og mere søvn end du får nu.
Anisa
Jeg er bare glad jeg, for at jeg har noen tall som viser noe, selv om legen kanskje ikke tar tak i det. 20. april synes jeg var kjept jeg, hadde forventet mye lengre ventetid! Så dette blir bra. med lei mente jeg bare at jeg er lei av å stange hodet i veggen på det offentlige, at jeg nå vil ha hjelp!
takk for tips om Melatonin, kan man skaffe dette på apotek?
jeg har hatt det slik i mange, mange år jeg, fryktelig vanskelig med å sove om natta, men kan duppe av over en lav sko i løpet av dagen.