Viser søkeresultater 1 til 7 av 7

Threaded View

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Trøndelag
    Alder
    56
    Meldinger
    61

Question Oversettelse av tråden til Vigdis

REDIGERT/Admin: Tråden til Vigdis: Hello Paul! I have some questions I hope you have time to answer. oversatt til norsk.

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Hello Paul!

Thank you for answering our questions!

I have some questions I hope you have time to answer:

1. I am on hydrocortison treatment for my low cortisol levels. I also use Erfa Thyroid, and some other hormones. Is it possible that there is a problem with getting enough T3 when you use too long time to recover fra low adrenal activity?

2. Can you explane circadian rythm and T3 and cortisol? I think I read something about the importance of circadian rythm when you take your T3? Should I consider take some of my Thyroid in the early morning/late night? Could it be vital for me?

3. When you stop using T3/T4 combination and use only T3, will there be a lot of sideeffects by doing this? Or is this change in medication smooth and ok to do? What kind of sideeffects should I expect if I start on T3 treatment only?
    Oversettelse:
    Spørsmål til Paul:

1. Jeg bruker hydrokortison pga. lavt kortisolnivå. Jeg bruker også Erfa Thyroid, og noen andre hormontilskudd. Er det mulig at jeg får for lite T3, siden det tar så lang tid å helbrede binyrene?

2. Kan du forklare døgnrytmevariasjon med hensyn til T3 og kortisol? Bør jeg ta noe av thyroid-medisinen min tidlig om morgenen/sent på kvelden?

3. Når du slutter med T3/T4-kombinasjon, og går over til kun T3, vil dette gi mange bivirkninger? Eller er denne medisinovergangen enkel og problemfri? Hvilke bivirkninger kan jeg evt. forvente hvis jeg starter på kun T3?
    Sist endret av Admin; 16-03-12 kl 07:49

Lignende tråder

1. Kosthold med Vigdis
    Av Vigdis i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 32
    Siste melding: 22-02-10, 19:35
  2. Oversettelse av bøker?
    Av Sonja Midtlien i forumet Biblioteket
    Svar: 0
    Siste melding: 07-08-09, 19:15
  3. Hei, jeg er Vigdis
    Av Vigdis i forumet Presentasjoner