Hei, jeg kom over dette forumet når jeg letet rundt på nettet etter info om stoffskiftesykdommer. Har lest litt og tenkte jeg ville melde meg inn.
Jeg kan begynne å presentere meg selv:

Jeg er en 24 år gammel gutt som er under utredning for lavt stoffskifte. Har sannsynligvis slitt med lavt stoffskifte i 7-8 år, men det har kommet snikende så jeg har egentlig bare avskrevet det med at jeg har vært lat. Rett før påske ble jeg arbeidsledig mye på grunn av at jeg hadde problemer med å komme meg på job om morgenen og at når jeg var på jobb klarte jeg ikke å konsentrere meg eller å sette i gang med nye oppgaver. Jeg var også mye sykemeldt fordi jeg var veldig sliten. Etter en tenkepause i påsken bestemt jeg meg for å bytte fastlege, den jeg hadde har jeg et inntrykk av at bare var intressert i å skrive en sykemelding og få meg ut døren. Når jeg kom inn døren den første gangen til den nye legen visste jeg at jeg hadde gjort et riktig valg. Vi satte oss ned og hadde en prat om hva som plaget meg og endte opp med å ta en hel haug med blodprøver for å finne ut hva som kunne være galt. Resultatet av de antydet at jeg hadde et lavt stoffskifte, jeg tok noen nye blodprøver for å bekrefte dette og de viste det samme. Nå har jeg blitt henvist til en endokrinolog og teller ned dagene til timen hos han.

Ellers er jeg en aktiv person. Jeg spiller fotball selv om formen de siste årene har gått rett ned. Jeg har alltid hatt overskudd til å trene, så når jeg i vår merket at dette var i ferd med å forsvinne skjønte jeg at det var noe galt. Ellers bruker jeg mye tid foran datamaskinen, med en god bok eller en noe god musikk.

Jeg har og sett på listen over symptomer og det er litt rart hvor mange brikker som har falt på plass. Det er deilig å endelig å ha en knagg å henge mange av problemene mine på. Nå håper jeg bare at jeg kommer i gang med en behandling som virker og at jeg kan begynne å leve et normalt liv igjen.