Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Du skriver et annet sted Det beste er å ha en så lik dose fra dag til dag som mulig, mitt forslag er at du deler tablettene, slik at dosene ikke blir så ulike som du beskriver Det er bedre, mer stabilt for kroppen.

Et annet sted skriver du at du har fått beskjed om å trappe ned fordi du ligger litt høyt på FT4. Trapp ned litt, og langsomt! Det kan jo tenkes at du trives best med en høy FT4? Det vet du vel ikke ennå? Om du plutselig tilfører høye doser, eller fjerner plutselig doser, kan du kjenne ubehag.

Når det gjelder blodprøver: Du må alltid legge ut referanseverdiene også, de står sammen med svarene på arket. Referanseverdiene varierer fra lab til lab.

Mulig at du ligger litt lavt i referanseområdet på B-12? I Norge starter man seinere enn i mange andre land med å be pasienten ta B12, eller sette sprøyter, for å øke verdiene.
det sitatet med at jeg tar ulike doser er et gammelt innlegg...jeg har siden feb 2011 tatt 150 mg levaxin hver dag,frem til i okt 2011..da fikk jeg brev om å kutte en halv tab i uken.....
har frem til no i uke 5-6-7-8 kuttet en hel tab i uken + de siste 14 dagene har jeg ikke klart og ta tab hver dag,noen dager halve tab...så mye rot en liten stund her..men som prøvene viser no er tsh min oppe i 1.7 igjen,så da bør jeg vel holde meg til 5 dager med 150 mg og 2 dager med 75 mg..(det mener no legen hvertfall)
og dessverre ¨så står det ingen sånne referanse verdier på arkene jeg fikk skrevet ut:(((
s¨å da går det ikke ann og analysere måleverdiene mine da?

B-12 ??
jeg ser på skjemaet noe som heter

Metylamalonsyre -0.21
Homocytein -7.7
s folater -15.2
s -kobalaminer -293

sier disse noe om b-12 nivået mitt?