Long time reader - first time writer, sier de ikke så?

Jeg har nå i en lengre periode gått å være "småsyk", tiltaksløs, slapp, "feberaktig", tåkehjerne, glemskhet og så videre.. En lengre periode vil nå si i snart 11 år, og jeg er (foreløpig) 27 år gammel.
Det hele startet med kyssesyka når jeg var 17 år gammel. Hadde vært aktiv svømmer fra femårsalderen frem til da, men etter det sa alt stopp på en måte. Hadde mange, mange følgesykdommer av kyssesyka, men ingen ble kroniske. Det som faktisk ble kronisk var vektøkning og slapphet, leddsmerter og overvekt. Jeg får også betennelser i ledd og kroppsdeler i hytt og gevær, som kronisk golfalbue..

Det skal sies, jeg har aldri vært normalvektig, ikke som barn engang. Har bestandig hatt endel ekstra på kroppen, men det har ikke stoppet meg fra å være aktiv.

Jeg har gått igjennom rundanser med forskjellige leger opp igjennom tiden, men ingen har hørt på hva jeg har å si.. Stoffskiftet har jeg fått målt helt siden jeg var 15 år gammel, men det har aldri vært "lavt", bare i grenseland. Og jeg som trodde på legene når de fortalte meg det, jeg hadde jo ingen anelse om hva de målte eller om de målte i det hele tatt. Jeg har alltid fått høre "spis mindre - tren mer", i stedet for å bli tatt på alvor.
Dessuten så har familien en historie med kreft i skjoldbruskkjertelen, og overvektige kvinner med "spesielle" fasonger..

Så nå da, når jeg har fått tatt blodprøver har jeg begynt å hente ut prøvearkene hos fastlegen for å se på det selv. Jeg tror nemlig fastlegen min er allergisk mot å ta ting seriøst og å gi tilbakemeldinger.
Den siste prøven viste:

Jern: 7,7* (9-34)
B12: 213 (170 - 650) (334 - prøve fra i fjor)
Fritt T3: 3,8 (3,5 - 6,5) (5,1 - prøve fra i fjor)
FT4: 16,7 (11 - 23) (18,6 - prøve fra i fjor)
THS: tatt klokken 13 - 1,4 (0,20 - 4,0) (1,7 - prøve fra i fjor)

Ellers har ferritin, jernmetningen, jernkapasitet og folat gått litt ned fra prøven i fjor. Men det har kolesterolet også gjort, det skal jeg ikke klage på

Jeg har skjønt det sånn at man burde få tatt D3, Anti - TPO og slikt, men hvordan skal jeg kunne overbevise legen min om at disse prøven burde taes? Jeg har nå betennelse i både arm og under foten, og fikk skrevet ut en pakke voltaren, som om det hjelper no stort når man har gått med det i lengre tid

Jeg håper noen her inne kan forbarme seg over meg og kanskje gi meg en liten pekepinn om dette er bare psykisk eller om det faktisk kan være noen jeg kan gå videre med.

På forhånd, takk!