Soyaprodukter generelt vil nedsette stoffskifte. Man må ikke ha stoffskifteproblemer for å ha binyreproblemer. Søk på google på "adrenal fatigue" og du vil se at det er et utbredt problem som gjerne melder seg etter å ha presset kropp og sinn i alt for lang tid. Det kan være hendelser som skillsmisse, husbygging, dødfall, studier, jobb og for hard trening (gjerne flere av disse faktorene i kombinasjon) som tilslutt får kroppen til å si stopp. Vil anbefale deg å få tatt en ny stoffskifte stautus fra morgenen som Bente sier, og ikke begyn å behandle stoffskiftet ditt som om det er høyt før du vet at det er det. Jeg hadde akkurat samme type smerter som du beskriver da jeg slet som verst med binyrene mine.

Du har vært syk i 6 uker, og jeg mener på ingen måte å skremme deg (mer som en realitetsorientering), men denne knekken jeg hadde på mine binyrer fikk jeg våren 2009 og jeg er enda ikke der jeg vil være. Jeg jogget da tre mil per uke, full jobb (mer enn 100%), to barn, mann, hus osv og klarte meg bra syntes jeg. Nå er jeg på jobb igjen (var sykemeldt i 6 måneder), har karret meg opp til restitusjontrening i tre ganger 30 minutter per uke, må sove hver dag når jeg kommer fra jobb. Er likevel fornøyd med å ha nådd så langt som jeg har. Jeg har fulgt alle råd jeg har fått på dette forumet, kosthold, kosttilskudd, urter, ro og hvile. En lege jeg jobber sammen med beskrev det slik at det å ha hormonproblemer er som å skulle trene opp en persom i 40-50 årsalderen som aldri har trent før. Det tar lang tid og er en tålmodighetsprøve.