Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
05-02-12, 19:35 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Mon tro hva det var du reagerte på i det preparatet? I påvente av ny time hos lege, kan du kanskje prøve noe annet mot candida som ikke er reseptpliktig? I det jeg har lest er det ofte fire gjengangere av naturlige stoffer som anbefales mot candida, nettopp fordi de er ekstra effektive: Caprylsyre (som i kokosnøttolje), planter som inneholder berberine (kanskje ikke for deg?), hvitløk og oljer som eks oljer fra oregano, peppermynte, rosmarin, timian. Det er viktig at du inntar oljene i en form som ikke brytes ned før det når tynn-og tykktarm, dvs. at man kjøper såkalte "enteric-coated volatile oils". Det samme gjelder caprylsyre, en time-relase-kapsel er best. Men det finnes jo et vell av andre anticandida-gunstige urter, som gurkemeie, ingefær osv. Jeg er bevisst på å spise litt rå hvitløk og ingefær hver dag, bla for candida, men også for deres betennelsesdempende effekt generelt.
(Deilig i salatdressing. Tror ikke jeg har dårlig ånde for det.. Eller så er folk bare veldig høflige... hehe)
Uansett hvilken type preparat en velger, er det nok et poeng å variere med noen måneders mellomrom, bytte type preparat, slik at kroppen og soppen ikke venner seg til det og effektiviteten går ned.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker