Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Jeg startet på to skikkelig mislykkede kurer som skulle rette seg mot sop. En før jul som heter Tricycline fra AllergyResearchGroup, inneholder berberine sulfate, Artemisin, Cirus Seed extrakt og Black Walnut Hulls. Etter fire dager hadde jeg sterke magesmerter og måtte gå og legge meg. Ikke diare eller noe annet som skulle tilsi magesjau, men en smertefull knipetang i magen. Dette og brekninger og kvalme slet jeg med i halvannen uke til og fra, det roet seg etterhvert
Mon tro hva det var du reagerte på i det preparatet? I påvente av ny time hos lege, kan du kanskje prøve noe annet mot candida som ikke er reseptpliktig? I det jeg har lest er det ofte fire gjengangere av naturlige stoffer som anbefales mot candida, nettopp fordi de er ekstra effektive: Caprylsyre (som i kokosnøttolje), planter som inneholder berberine (kanskje ikke for deg?), hvitløk og oljer som eks oljer fra oregano, peppermynte, rosmarin, timian. Det er viktig at du inntar oljene i en form som ikke brytes ned før det når tynn-og tykktarm, dvs. at man kjøper såkalte "enteric-coated volatile oils". Det samme gjelder caprylsyre, en time-relase-kapsel er best. Men det finnes jo et vell av andre anticandida-gunstige urter, som gurkemeie, ingefær osv. Jeg er bevisst på å spise litt rå hvitløk og ingefær hver dag, bla for candida, men også for deres betennelsesdempende effekt generelt.
(Deilig i salatdressing. Tror ikke jeg har dårlig ånde for det.. Eller så er folk bare veldig høflige... hehe)

Uansett hvilken type preparat en velger, er det nok et poeng å variere med noen måneders mellomrom, bytte type preparat, slik at kroppen og soppen ikke venner seg til det og effektiviteten går ned.