Hei ! Jeg er en mann på 48 år som nærmer meg en diagnose og behandling for høyt stoffskifte. Har foreløpig fått beskjed om høyt T4&T3 hvorav t4 er 27. Sendt inn flere prøver bla.a TRAS
Opplever symptomene som et sant helvete og går faktisk å håper på at det er forhøyet stoffskifte som er årsaken.

Sykdomshistorien er i korthet

Fremtil begynnelsen av desember var jeg oppegånde og siden jeg elsker sykling(trener 4-8 timer i uka) fant jeg en dag ut at formen var raskt fallende. Jeg la inn en uke med ekstra hard trening men gikk faktisk på en smell i slutten av den uken. Virket som jeg var helt tom. Kvelden kom med stive ledd og muskler samt lett feber så jeg la meg under dyna noen dager . Trodde det var influensa. Hvilepuls på 95-120 (vanlig er ca 50)Etter dette har jeg ikke hatt en dag uten muskelverk,varmeflash vondt i brystet(tom innlagt for hjerteproblemer) og føler meg helt tom.Trodde først det var lungebetennelse siden jeg hoster litt og har stundom litt slim i halsen. Testa for TWAR og mykoplasma men negative funn. Fikk 14 dager på antibiotika siden en av prøvene var tvilsom. Måler hvilepuls ila dagen og den er jevnt stigende frem til ca 12-13 tia og etter avtagende til leggetid. Nattpuls er bortimot normal. Selv om jeg ikke føler at kreftene er på plass føler jeg meg nesten normal på kvelden og har langt bedre overskudd. Og tenker vær dag på at NÅ endelig er jeg bedre... CRP,senkning,hvite/røde blodlegemer er helt normalt mens blodtrykket er forhøyet(160/100 mot normalt 125/75) mens morratrykket er nesten normalt. Orker ikke å trene. Får høy puls av ingenting. Prøvde betablokker men det er som å gå i sirup. Gikk av igjen og er nok litt mere gira uten.

Og er engstelig for langt farligere sykdommer (type kreft osvosv dont ask!) . Er ikke trøtt men bare litt hyper. Sover lite, . Begynner å bli kvalm også..

Har en egen post på "mitt" forum Terrengsykkel for de som er intr, i lese:

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthrea...12#Post1318712

Kommentarer blir jeg glad for! Og skal prøve å oppdatere etterhvert. Skal til legen 6/2 så får vi se... Prøver litt akkupunktur i mellomtiden