Først nå skjønner jeg at jeg kanskje kan ha en ubalanse i elektrolyttene, altså natrium (salt), kalium, kalsium. Trodde kanskje magnesium også ble regnet med her? I perioder sover jeg godt. Så blir det skikkelig ille, ofte en lengre periode med dårlig søvn. Og når jeg våkner på natta etter noen timers søvn føles det som om hjertet banker helt vilt, det føles som om det er noe som er kjemisk eller hormonelt som ikke er på stell. Så ligger jeg våken i timesvis, eller som oftest resten av natta. Jeg er lys våken, men vil jo bare sove! Jeg har holdt på slik i snart to uker og føler meg utmattet. I morges fikk jeg tatt serum-elektrolytter fastende. Får svar på mandag regner jeg med. Men dette burde vel vært tatt ofte når jeg bruker både Florinef og hydrokortison? Så langt jeg kan se, ble det tatt siste gang for ett år siden. Leste ett sted at det bør tas ca hver tredje uke ved den medisineringen jeg har. Føler meg litt frustert over legene mine akkurat nå, litt dårlig fulgt opp. Tok kaliumtablett etter blodprøven. Men jeg er usikker på hvor mye jeg skal ta, det går jo an å få for mye! Er det noen som vet litt om elektrolytter og tilskudd når vi bruker Florinef og hydrokortison? Jeg mistenker at mine plager stammer fra muligens for lavt kalium. En jeg kjenner mente at vi bør ligge i det øvre laget i referanseverdiene på elektrolytter, de øvre 25 %.

At jeg har for lav saltbalanse, vet jeg. Det er jo derfor jeg tar Florinef. Men hvilke stoffer kan hydrokortison og Florinef snylte på?