Hei

Jeg er ei jente på 25 år som begynte med levaxin i 2005/2006 (husker ikke helt).
Har nylig økt dosen sakte men sikkert fra 5o mikrogram/døgn til 70 mikrogram/døgn over de siste 2-3 mnd.
Økte dosen pga kognitiv svikt, store konsentrasjonsvansker, sosial angst (større forsamlinger, særlig ukjente peroner), kommunikasjonsproblemer (leter etter ord, greier ikke formulere meg, er bablende, får hjerneteppe ved spørsmål) generelt nedsatte sosiale evner, nedstemthet, tretthet, tiltaksløshet, nedsatt stresstoleranse, irritabilitet, tørr/kald hud, får kvelningsfornemmelser med høyhalsa genser mm. Dette er særlig upraktisk siden jeg jobber med mennesker (på sykehjem) Effekt av økt dose? tja.. Er mer oppagt kanskje..? Mindre søvnbehov.. Men! det som plager meg mest er dette med kommunikasjonsferdigheter, alt dette med det sosiale samspillet
- jeg må forholde med til pasienter, kolleger og pårørende.... jeg må gi gode utfyllende rapporter (...), være tydelig, konsentrert, takle stress osv osv osv osv... Men sånn har jeg hatt det (gradvis forverring) de siste 4 åra..

Jobbet en del nattevakter de siste to åra, og nå har jeg fått fast stilling på natt (noe jeg angrer litt på). Hjernen slutter å fungere etter kl. 05-06. Jeg bruker forferdelig lang tid på å skrive rapport.. (må alltid sitte overtid med dette) og mens dagvaktene kommer inn for å ta imot min muntlige rapport, begynner hjertet å hamre... det er fryktelig! for jeg vet at jeg begynner å bable, noe som fører til jeg også stammer, noe som fører til at jeg blir flau og rødmer, mister konentrasjonen enda mer, hodet er på en måte i et vakuum, får hjerneteppe osv osv... Når jeg går ut av vaktrommet blir jeg parnoid - tror de snakker om meg og/eller tenker mye rart om meg...

Det jeg luer på, er om noen har noen råd? erfaringer rundt dette? Jeg har jo økt dosen nylig.. skal jeg smøre meg med tålmodighet å vente på bedring?
Jeg har forøvrig aldri tatt andre blodprøver for utredning... legen har ikke sagt noe om det.. har bare tatt stoffskiftekontroll 1-2 gngr i året (har heller ikke sett svarene dersom noen lurer)...Kan det være noe? isåfall: noen som vet hvilke relevante blodprøver kan jeg ta ? (jeg har sånn halveis oversikt, men sikkert mange jeg ikke vet om..) Og jeg trenger vel ikke konferere med lege før jeg tar blodprøvene?? eller?