Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
04-01-12, 23:57 #3
Sv: Haster! Gradert sykmelding i ferien- rettigheter/konsekvenser
Hei Rosin

Jeg kjenner til dette. Jeg har selv vært 50% langtidssykemeldt, og legen min daterte også ny sykemelding tilbake, selv om jeg også ønsket at ferie var ferie og at sykemeldingsperioden dermed ble forlenget.
Det er NAV som ikke godtar «hull» i en sammenhengende sykemelding. Da må man ha vært flere uker frisk (tror mer enn fire) og da regnes frisk det å være i jobb.
Når en har vært sykemeldt i 252 dager SKAL ferie komme i forlengelsen av sykemeldingen.
Dette må du skrive bak på sykemeldingsskjemaet, der man må fylle ut i rubrikkene og ett av spørsmålene er om du skal ta ut ferie i sykemeldingsperioden.
Jeg var f.eks sykemeldt t.o.m 30.august i fjor, men inkludert en måneds ferie, ble sykepengeperioden å gjelde ut september.
Lykke til i morgen!
-lig hilsen Elbeth
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Sykmelding og hypotyreose
Av Elly i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 27-10-08, 22:15 -
Fritt sykehusvalg - rettigheter osv
Av Anne Ma i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 12-06-06, 15:58 -
Våre rettigheter
Av kris i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 10Siste melding: 08-10-05, 23:50 -
Våre rettigheter
Av Sonja Midtlien i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 22-05-05, 21:34

Svar med sitat
Bokmerker