Hei!
Dette haster litt fordi jeg egentlig skal levere sykmelding til arbeidsgiver i morgen, torsdag, men lurer på om jeg skal be legen føre på en annen dato..

Jeg har vært 40% sykmeldt et par måneder frem til siste uken før juleferien, da jobbet jeg fullt. Så har jeg fått ny sykmelding nå, dag to etter ferien, på 40%.

...Men legen skrev denne TILBAKE til FØR ferien, slik at jeg har vært sammenhengende hele tiden, og ikke "frisk"dagene før feriestart. Vil det ikke være til min fordel senere at jeg ikke har vært sykmeldt i ferien? Tenker økonomisk (som sykmeldt vil jeg ikke få "lønn" i ferien, og heller ikke noe fra NAV siden det er ferie??) , men også på at året med sykepengeretter vil bli kortere om feriene teller med?

Jeg jobber i fylket, og feriene er fastsatt uten at jeg kan velge når/ hvor lenge.

Håper noen kan hjelpe, på forhånd tusen takk!!

(Denne er også postet på ME-forumet, der er det en NAVkyndig bruker, men prøver meg her også siden det haster litt )

PS! Jeg har det fint! Sliter med å motivere meg med kosthold, men formen blir saaakte og sikkert bedre, med noen tilbakefall etter stress/aktivitet. Begynner å skimte ett liv Følger med på dere selv om jeg ikke er så aktiv for tiden!