Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Threaded View
-
22-12-11, 12:22 #5
Sv: Livet og formen er som bergogdalbane.
Takker, ja jeg prøver å lese litt mellom energi tapene mine. tragisk at man i ett velferdsland skal havne ut på "havet" men håper jeg klarer å ro meg inn til land selv siden jeg får 0 råd fra leger.
Mine siste prøveresultater som også de eneste jeg har mottatt skriftlig er:
jod: under 0,4
B-Trombocytter: A 245 (145-390)
S-TSH A 1.4 (0,4-3,5)
S-T3 FRITT A 5.6 (3,0-6,0)
S-T4 FRITT A 12 (7-16)
S-ANTI-TPO A1 (0-9)
TRAS 1,3 etter hva jeg fant ut av referanseverdier her så ligger jeg i gråsonen.
Tolkning av analysesvar:
Resultat < 1,0 U/L er negativt med henblikk på Graves sykdom.
Resultat 1,0 – 1,8 U/L er i gråsone.
Resultat > 1,8 U/L taler for Graves sykdom
jeg tok scintigrafi av skjoldbruskkjertelen å like etter fikk jeg diagnosen graves av denne legen på Ahus, så jeg gråt av glede.. Ikke for at jeg faktisk var syk men at jeg endelig kunne få hjelp.. Men kl 9 morgen etter så ringte min fastlege å sa at de hadde inndratt diagnosen siden jeg ikke hadde Graves.. Men de som utførte scintigrafien sa at slik min skjoldbruskkjertel oppførte og at opptaket var unormalt mot høyere så var dette helt typisk for Graves. men dette ville ikke legen på endokrinologisk avd være med på å påstod at de som utførte scintigrafien er altfor slepphendt med å stille Graves diagnoser.. :/
Ellers har jeg lav hvilepuls på 60 og sist målt blodtrykk på 150/105, går på Atacand plus 16mg ikke funnet tilstrekkelig hverken kirurgisk eller annen behandling mht stoffskifte står det i papirene fra legen.. spirometri testen kan tyde på sentral obstruksjon, men ikke funnet indikasjon til kir beh av struma. Skal til kardiolog i januar.
Så ut i fra hva legen sier så er jeg på kanten til lavtstoffskifte men også i gråsonen til Graves. Ahus mener jeg ligger pent innenfor, å fastlegen hører på ahus. 12 jan mister jeg sykepengene, men orker så vidt å være på jobb 40% men dette kan selvfølgelig være jodmangelen, men det merkelige er at jeg tar daglig jod dose i multivitaminer tillegg til kostholdet, men alikevel så går ikke nivået opp :(
Tusen takk for hjelpen så lengeFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Har fått beskjed om at jeg ikke har lavt stoffskifte, men formen min "kræsjet" igjen
Av jolene i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 59Siste melding: 03-09-11, 14:06 -
Hypotyreose tar livet av meg
Av lolipop2000 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 47Siste melding: 17-03-09, 21:34 -
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling
Av anitab i forumet Lavt stoffskifte etter operasjonenSvar: 104Siste melding: 19-06-08, 13:03 -
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 17:30 -
FT4 og formen
Av brits i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 11-06-06, 22:54

Kryddan
Svar med sitat
Bokmerker