Jeg har veldig mange symptomer som jeg ser stemmer overens med lavt stoffskifte. Jeg har i mange år vært forferdelig sliten/utmattet, hatt dårlig konsentrasjon, dårlig hukommelse, hodepine, kvalme, svimmelhet, håravfall, fryser masse og går med ekstremt mye mer klær enn alle andre, søvnproblemer, muskelsvakhet osv. Jeg har mange ganger tatt blodprøver og har også vært gjennom nevrologisk utredning. Nå står egentlig ME-utredning for tur, og jeg har tatt alle blodprøvene som trengs i forhold til det.

Det viser seg på den ene blodprøven at jeg har for mye magnesium i blodet, og når jeg googlet så jeg at for høyt magnesiuminnhold i blodet, kan skyldes hypothyreose, og jeg googlet derfor hypothyreose, og fant at mange symptomer passer med det jeg opplever.

I vår hadde jeg:

S T4 fritt: 13 (referanseverdi 12.0-22.0)
S-TSH: 1,2 (referanseverdi 0,27-4,20)

Jeg har ikke de nye verdiene, da jeg i utgangspunktet sa til legen at vi ikke trengte å ta opp igjen prøvene som allerede var tatt i vår, fordi jeg var dårlig i vår også. Ombestemte meg likevel, siden jeg er mye dårligere nå, og har tatt nye prøver, men ikke fått resultater enda på disse. For høyt magnesiumnivå er nytt nå i høst.

Kan man få symptomer på lavt stoffskifte med mine blodprøveverdier (hvis de fortsatt er de samme, da, det vet jeg jo ikke...)? Ellers blir det jo å fortsette med ME-utredning...