Transcript
Lee Swanson: Hi, I'm Lee Swanson, President of Swanson Health Products. I am here today with Dr. Stephen Langer, author of the best-selling book, Solved: The Riddle of Illness. My first experiences with Steve's book started in 1984. I actually bought the first edition of Steve's book and at that time I was having problems with energy, fatigue and a few other health issues. After reading Steve's book, I went to my doctor and asked him about the thyroid gland. He did a diagnosis and my THA level was high, which indicated a low thyroid condition. I received a prescription for Armour Thyroid; and literally within 2 days, my health problems virtually vanished. Steve, can you tell us a little bit about the thyroid and how you became involved in this fascinating subject?

Dr. Stephen Langer: Well, sure, yeah. The thyroid is an endocrine gland. In other words, it puts out hormones to the base of the neck puts out a teaspoon of hormone a year. Thyroid hormone controls metabolism of every cell in the body, from your hair follicles down to your toenails; and as such, is implicated in the physiology of every cell in your body. I came to what to be a devotee of the thyroid almost in a way you did. I had some energy problems early on and I was doing my own local radio show at the time in San Francisco and a friend of mine had given me a book written by my teacher and mentor, a fellow by the name of Dr. Broda Barnes. Lee Swanson: Now, Dr. Barnes developed the Barnes Basal Test for thyroid? Dr. Stephen Langer: He did, yeah, and we can talk about that, the basal temperature test. But I read this book about thyroid and it sounded like the Garden of Eden and the Fountain of Youth rolled into one. I said to myself, we study thyroid in medical school, how come I didn't hear about all these miracles? And I said, nah, it can't be so. As luck would have it, a guest that I had on the show at the last minute, cancelled, so I just called up Dr. Barnes and asked him whether or not he would like to talk on the radio in San Francisco, and he graciously said, "Call me back and fire away."

I talked to him on the air for an hour, and, Lee, I got to tell you, as soon as the show was over, I ran to the first pharmacy I saw and bought myself some thyroid medication and started to take thyroid judiciously. I started with a small dose and I built up gradually. I would say I had the same reaction you did, within 30 days and my THA was normal, but within 30 days, the things that I was having I didn't like at the time, being a much younger guy, energy problems, fatigue, etc. It was totally a thing of the past and I never looked back. I started to use it judiciously with my patient base which, mostly chronically ill people who've seen doctors and haven't gotten answers to their health problems. I started putting them on thyroid along with the nutritional programs that I put them on. I really discovered a completely new dimension in healing. I mean people just absolutely blossomed and I became more and more interested in doing thyroid treatment and looking into the thyroid and I've been doing it now for several decades with tremendous results.

Googleoversettelse

Lee Swanson: Hei, jeg Lee Swanson, president Swanson Health Products. Jeg er her i dag med Dr. Stephen Langer, forfatteren av den bestselgende bok, Løst: The Riddle av sykdom. Mine første erfaringer med Steve bok startet i 1984. Jeg faktisk kjøpte den første utgaven av Steve bok og på den tiden var jeg problemer med energi, tretthet og et par andre helsespørsmål. Etter å ha lest Steve bok, gikk jeg til legen min og spurte ham om skjoldbruskkjertelen. Han gjorde en diagnose og min THA nivået var høyt, noe som indikerte lav skjoldbrusk tilstand. Jeg fikk en resept på Armour Thyroid, og bokstavelig talt innen 2 dager, mine helsemessige problemer praktisk talt forsvunnet. Steve, kan du fortelle oss litt om skjoldbruskkjertelen og hvordan du ble involvert i dette fascinerende faget?

Dr. Stephen Langer: Vel, sikker, ja. Den skjoldbrusk er en endokrin kjertel. Med andre ord, setter den ut hormoner til bunnen av nakken legger ut en teskje av hormon i året. Skjoldbruskkjertel hormon styrer metabolismen av hver celle i kroppen, fra hårsekkene ned til tåneglene, og som sådan, er innblandet i fysiologi av hver celle i kroppen din. Jeg kom til det å være en tilhenger av skjoldbruskkjertelen nesten på en måte du gjorde. Jeg hadde litt energi problemer tidlig, og jeg gjorde min egen lokale radio show på den tiden i San Francisco og en venn av meg hadde gitt meg en bok skrevet av min lærer og mentor, en fyr ved navn Dr. Broda Barnes. Lee Swanson: Nå, Dr. Barnes utviklet Barnes Basal Test for skjoldbruskkjertelen? Dr. Stephen Langer: Han gjorde det, ja, og vi kan snakke om det, basal temperaturen test. Men jeg leser denne boken om skjoldbruskkjertelen, og det hørtes ut som Edens hage og Fountain of Youth rullet i ett. Jeg sa til meg selv, studerer vi skjoldbruskkjertelen i medisinske skolen, kommer hvordan jeg ikke høre om alle disse miraklene? Og jeg sa: Nei, det kan ikke være slik. Som flaks ville ha det, en gjest som jeg hadde på showet i siste liten, kansellert, så jeg bare ringte opp Dr. Barnes og spurte ham om han ønsker å snakke på radioen i San Francisco, og han allernådigst sa: «Kall meg tilbake og brann unna."

Jeg snakket med ham på luften i en time, og Lee, fikk jeg å fortelle dere, så snart showet var over, løp jeg til den første apoteket så jeg og kjøpte meg noen skjoldbrusk medisinering og begynte å ta skjoldbrusk judiciously. Jeg startet med en liten dose, og jeg bygget opp gradvis. Jeg vil si jeg hadde den samme reaksjonen du gjorde, innen 30 dager og min THA var normal, men innen 30 dager, de tingene som jeg hadde jeg ikke likte på den tiden, er en mye yngre mann, energi problemer, trøtthet , osv. Det var helt en ting fra fortiden, og jeg har aldri sett seg tilbake. Jeg begynte å bruke det judiciously med min pasient base som, hovedsakelig kronisk syke mennesker som har sett leger og har ikke fått svar på sine helseproblemer. Jeg begynte å sette dem på skjoldbruskkjertelen sammen med ernæringsmessige programmer som jeg legger dem på. Jeg oppdaget en helt ny dimensjon innen healing. Jeg mener folk bare helt blomstret, og jeg ble mer og mer interessert i å gjøre skjoldbrusk behandling og ser inn i skjoldbruskkjertelen og jeg har gjort det nå i flere tiår med enorm resultater.