Sitat Opprinnelig skrevet av karinakk Vis post
.... så nu vil han gerne udskrive amour fra glostrup apotek. i stedet for erfa...
det er da bedre end ingenting.. det kan jo også være at jeg er en af dem der tager godt imod amour selv om en del ikke kunne med den længede efter den blev ændret..
Det, Glostrup Apotek kan skaffe, er så vidt jeg ved noget, de laver selv. Hvis apoteket skal indføre Armour, skal der en helt særlig tilladelse til, og den får man, så vidt jeg har forstået, ikke. Iflg. Lægemiddelstyrelsen findes der én slags stofskiftemedicin, og den har indtil 2009 været synonym med Eltroxin. Hvis du går ind på deres hjemmeside, finder du absolut intet om thyroid - eller, jeg kan i hvert fald ikke finde noget om det, heller ikke på listen over eksempler på lægemidler, som det er forbudt at indføre - men eftersom de kalder det 'eksempler', er man jo et vist stykke af vejen overladt til gætterier og vredladne læger, der sidder som paver rundt omkring

---
Derimod kan en hvilken som helst læge skrive en recept på thyroid, og så sender man selv recepten iflg. aftale med en apoteker i fx Tyskland. Jeg bruger dette: http://www.pharmacy-international.de/ og det er problemfrit. Men man må vente mellem tre og seks uger på medicinen. Hvis det er Erfa, kommer den fra Canada, hvis det er Armour, må den jo komme fra USA....

... og hvis den er fra Danmark, kommer den altså fra Glostrup

Nielsigne