Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Threaded View
-
10-12-11, 06:17 #1
Til dig der har eller har haft kræft i skjoldbruskkirtlen
Til dig der har eller har haft kræft i skjoldbruskkirtlen...
Stephanie Buist er kommet sig helt efter kræft i skjoldbruskkirtlen. Hun skriver på sin hjemmeside:
2004
2008
"Man siger, at et billede er værd end tusind ord, og det betyder en hel del når jeg beskriver ændringer i mit helbred ændringer. Det er svært at tro, at det er jeg på begge billeder. Ikke mere det hypothyroide "måneansigt". Tak Armour Thyroid og Jod. Gud har helet min krop med assistance fra gode læger, han har ladet mig møde på min vej. Jeg er evigt taknemmelig for al deres hjælp."
Men det var øjensynligt ikke alle læger, der var Guds frelsende engler.... "Min endokrinolog sagde, at Armour Thyroid ville få min kræft at komme tilbage, og at jeg ville risikere at dø. Se selv - jeg lever endnu!" Hun skriver videre:
Mit navn er Stephanie og jeg er overlevende efter papillær kræft i skjoldbruskkirtlen. Jeg er også en naturopathic Practitioner og Health Coach. Jeg blev diagnosticeret 4 måneder efter mit første barns fødsel, i en alder af 34. Under min årlige kontrol hos gynækologen blev min skjoldbruskkirtel konstateret lidt forstørret. Ellers var der ingen kommentarer til det fund.
Jeg ville ønske, at jeg dengang vidste det jeg ved i dag. Derfor har jeg oprettet denne hjemmeside, fordi jeg ønsker at dele den viden og erfaring jeg måtte skaffe mig på den hårde måde. Jeg har samlet det hele her, i forhåbentlig god ordning så det bliver let at finde. Jeg er mor til to børn. En dreng født i november 1999 og en pige født i juni 2002. Begge mine børn har hypothyreose og er i behandling med daglig thyroid medicin, pga. kræft og hormonmangler under mine graviditeter."
Det skadede nemlig ikke bedringen, at Stephanie Buist selv er naturlæge og har derfor meget viden om lægemidler, naturmedicin og ernæring under sygdommen. Denne viden krydret med personlige erfaringer deler hun rundhåndet med andre via to netsteder: Natural Thyroid Choices og en blog My Journey Through Thyroid Cancer. Anbefales!
Hendes andre blogs er Gluten Free Naturally og Living Holistically.
NB. Læg ellers mærke til beskrivelser af den rolle Jod spiller i bedrings-processen. Vi får ellers altid at vide, at når man er opereret og/eller er i behandling med medicin, behøver man ikke jod, fordi jod bruges kun til stofskiftehormonet. Jodmangel kan være medvirkende til, når behandling ikke virker - uanset hvilken form af sygdom relateret til skjoldbruskkirtlen man er ramt af, inkl. de autoimmune sygdomme.
Der er også 6 bøger skrevet af thyroid cancer patienter her.Sist endret av Anisa; 08-06-16 kl 13:33
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hvis du får kræft, vær obs på Erik Rokkones
Av Admin i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 24-10-10, 12:20 -
Jeg har igennem mange år haft et TSH-tal på 4-5. Lægerne har ikke villet behandle mig
Av gitteh i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 248Siste melding: 07-09-10, 18:32 -
Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år
Av Christina40 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 13Siste melding: 01-10-09, 12:18 -
Kræft i skjoldbruskkirtel i 2005, total thyreiodektomi
Av Lene i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 19Siste melding: 21-08-09, 18:20

Svar med sitat

Bokmerker