Jeg er 39 år, var i forrige uke til ultralyd av skjoldbruskkjertelen som viste at den var tydelig forstørret, med 4 knuter på ene siden og 1-2 knuter på andre siden. Jeg kjenner den godt, kjennes ut som jeg har en finger trykkende lett rett over strupen.

Jeg har i mange år godt med ett alvorlig høyt blodtrykk legene ikke helt finner grunnen til. Jeg er i dag medisinert for dette, men tror ikke medisinene hjelper helt, når jeg kontrollerer trykket selv er det ofte 150/105. Jeg har tidvis stukket hodet litt i sanden for dette for jeg vil liksom ikke helt være ved at jeg har noe som blir sett på av mange som en livstilssykdom...ja jeg vet jeg er dum men det spøker alltid litt i bakhodet mitt.

Når jeg var i 20 årene fikk jeg i økende grad økt hårvekst, noe som gikk ut over selvtilliten. Min beste venn er pinsetten og høvelen.
Når jeg var 24 startet jeg med ppiller for å se om det kunne hjelpe på hårveksten, je følte meg helt fantastisk med ppiller. Følte meg mye mer feminin og klarte å gå ned i vekt.
Blodtrykket mitt ble påvist høyt rett før jeg fylte 30 år. Da jeg var gravid med 1 mann var det helt oppe i 180/120! Da ble han tatt ut med keisersnitt noen uker før tiden.
Jeg har flere ganger fått B 12 injeksjoner pga lav ved blodprøvemålinger.
Jernnivået mitt er visstnok høyt, en lege sa til meg at det hadde vært gunstig om jeg ble blodgiver, men det kan jeg ikke da jeg bruker medisiner.

I våres ble jeg sykemeldt i noen mnd for jeg følte meg så sliten, gråt lett, jeg har konstant hjertebank og høy puls Pulsen min ligger nok stabilt på ca 100. Det har den gjort i mange år. Jeg har siden i våres hatt press i brystet og mye hjertebank. Jeg har en uro følelse i kroppen, det er vanskelig å roe seg ned.
Jeg ble sykemeldt for utmattelse og utbrent.

Jeg mister mye hår, om jeg drar hånden gjennom håret får jeg ofte med meg 10 - 15 hårstrå, dette er litt periodevis men frisørene nevner det alltid når jeg er der.
Huden er tørr, jeg er ofte kald på hender og føtter.
Jeg har tynne armer og ben, legger på meg rundt magen og i ansiktet.
Jeg er ikke overvektig, men heller ikke tynn.

I ansiktet og på brystet har jeg veldig mye sprengte blodkar.

Mamma fikk kreft og ble operert samtidig som jeg fikk andremann for 2 år siden, pappa døde plutselig for 1 år siden. Min mann har hatt ustabil jobbsituasjon i 4 år. Dette er sikkert også faktorer som spiller inn på stressnivået mitt, men føler på meg at det er noe som ikke er som det skal.
Dette ble veldig klagete, men håper inderlig at noen kanskje kjenner seg igjen og dermed kan hjelpe meg inn på riktig spor...

Takk for at du leste.

Jeg føler meg sinnsykt sliten og det kjennes som jeg aldri får hvilt meg ut. ( kanskje vanlig for en småbarnsmor?)

Dette ble fryktelig sytete, men håper noen kanskje kan kjenne igjen noe av dette?