Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
Grunnen til at jeg vil lese mer om dette er at både rT3 og tT3 ligger over Akers referansområde -
S-Trijodtyronin: 4 (1,2 - 2,7 nmol/L)
S-reverse T3: 0,6 (0,14 - 0,54 nmol/L)

Også fritt T3 ligger over referanseområdet, mens fritt T4 holder seg såvidt innenfor (ref: Aker og Fürst) -
..og da kan du jo bare gjette på hva Akers faglige vurdering er
men jeg føler meg ikke hyper i det hele tatt (f.eks: ikke noe hjerteklapp).
Det er nok fordi du selvfølgelig ikke er hyper. Ikke så det ligner, trods de magiske tal der siger noget andet. Men vi er altså levende mennesker. Ikke nogen kugleramme, der ikke har "et liv" uden tal.

Jeg kan ikke huske hvad er din dagdose af Erfa for tiden, men dit rT3 kunne måske tyde på, at der er en lille margin til at gå lidt ned i dose. rT3 bruger kroppen til at geare ned og spare på ressourcer, men det kan bruges også til at reducere effekten af T3, hvis der er noget mere i systemet end det kan forbruge. Det tror jeg dog, du ville mærke hvis det var tilfældet.

Som det ser ud har du en fin rT3/T3 ratio, der ligger lige i midten af et god-ratio-område, der gælder for normalområder/Unilabs på mellem 5,25 og 7,25. Med denne ratio er det ikke nødvendigvis, at dit FT3 behøver at ligge for højt. Total mængde hormon i blodet kan ikke direkte sammenlignes med mængden af frit hormon med direkte adgang til kroppens celler.