Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
10-11-11, 18:50 #1
Min tannlege mener han kan avlaste binyrene mine ved å regulere tenner og kjeve...
Jeg har et inntrykk av at min nye tannlege er svært dyktig, og opptatt av sammenhenger i hele kroppen. Han snakker om nervesystemet, binyrene, "kjemp eller flykt", stress, spenninger.
Han sier han har hjulpet en hel del mennesker som har vært utmattede, eller hatt feks. sosial angst (og sikkert hatt binyretrøbbel!) ved å forbedre tann og kjevestilling.
Min "diagnose" er fortenner oppe som står litt for steilt, altså de må vippes litt utover for å frigjøre mer plass til underkjeven, og overkjeven skal i tillegg utvides med 7 mm. Underkjeven sitter noe langt tilbake og er trang, og skal slippes litt ned og frem (ved bruk av plater eller noe?).
..Så vil tennene etterhvert stå litt spredd, og skal så samles med tannregulering/ streng. Jeg har liten "pusteplass" i svelget, og det føler jeg at jeg kan merke. Har "lufthunger", spesielt ved stress, da blir jeg tørr i munnen, slimhinnene hovner opp og luften får enda mindre plass. Han mener også jeg vil kunne få færre infeksjoner i hals/nese/ører. Har dotter i ørene, mye snørr, alltid sår hals.
Jeg har enda ikke bestemt meg for om jeg skal gjennomføre behandlingen. Den vil koste rundt 90 000, og ta 2-3 år, men jeg skal først få en plate (?) som jeg skal bruke 1 mnd. Den vil vise om jeg kan ha utbytte av behandlingen eller ikke, jeg er spent!
Så til det interessante: hans forklaring (det jeg husker;)) på hvordan dette kan henge sammen med binyrene. Kjeveleddet mitt har for liten plass, endel brusk er slitt bort (et vanlig problem, mange har visst ikke helt utviklet kjeve), og dette gir muskelspenninger. Vevet rundt kjeveledd gir fra seg veldig lite smerte, men selv om vi ikke kjenner så mye kan der såvisst være problemer. Væske strømmer til, det blir inflamasjon, spente muskler. Disse spenningene sprer seg og gir hodepine, stiv nakke, osv. og VIL I TILLEGG AKTIVISERE DET SYMPATISKE NERVESYSTEM! ("Kriseberedskapen i kroppen, binyrer..). Altså kan kjeven direkte påvirke våre hormonproblemer... det høres logisk ut i mine ører, samtidig som jeg vegrer meg for å bruke så mye penger på dette, heeh...
Uansett, dette synes jeg er spennende!
Er det noen andre som har hørt om noe lignende?
Lignende tråder
-
Munnen, tenner, bakterier, kavitasjon, løsninger
Av Stina i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 24Siste melding: 22-11-18, 23:03 -
Regulere stoffskiftet kun med kost.
Av Alice i forumet Helbred og kostholdSvar: 20Siste melding: 07-08-13, 10:52 -
Legen mener jeg er overdosert
Av Pejyuu i forumet BlodprøverSvar: 11Siste melding: 04-11-10, 13:42 -
Lavt stoffskifte å tenner
Av Larah i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 16-07-09, 22:28

Svar med sitat

Bokmerker