Viser søkeresultater 1 til 10 av 179
Threaded View
-
03-11-11, 13:06 #11
Sv: Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Hej Anisa
Jeg har prøvet lidt forskelligt medicin:
Eltroxin - januar 2009
Ny Eltroxin - forår 2010 -mit humør ændrede sig og jeg havde ultra kort lunte - så vidt jeg husker døjede jeg også med hovedpine. Efterhånden blev jeg opmærksom på at Eltroxin ikke bare var Eltroxin og min læge sagde ok til at jeg skiftede til Euthyrox i juni 2010. Efter nogle måneder på Euthyrox faldt mit stofskifte igen og min læge henviste mig til Endokrinolog. Jeg kan ikke huske hvordan jeg havde det udover at jeg slæbte mig afsted som jeg plejede.
Glostrup Thyroid - fik jeg så i oktober 2010 - jeg husker ikke den store forskel og jeg tog den indtil november 2010, hvor apoteket ikke kunne levere den og jeg gik uden medicin i en måneds tid. Da apoteket endelig ringede og sagde at nu var pillerne kommet, så fik jeg et glas Armour Thyroid! Armour Thyroid tog jeg i december 2010 - januar 2011.
Erfa Thyroid fik jeg endelig i januar 2011 og har taget dem lige siden.
Jeg har desværre ikke skrevet dagbog over symptomerne, så jeg har ikke precist overblik over symptomerne men husker at hver gang jeg har skiftet har jeg tænkt at nu får jeg det godt - men det er aldrig helt lykkedes.
I juni 2010 blev jeg sygemeldt med stress og har været sygemeldt lige siden. Det har været et hårdt forløb gennem sygedagpengesystemet, som ikke har hjulpet på min stress.
De symptomer jeg har nu er udmattelse, manglende hukommelse og koncentration, hovedpine, muskel og ledsmerter (plejer at forklare det som hvis man har løbet en maraton eller har fået bank
), svimmel, kvalme, en underlig følelse af at jeg skal ligge ned nu ellers så falder jeg, trykken for halsen og brystet, hjertebanken, stakåndet, grådlabil og ultra let stressbar, irritabel hvis presset det mindste, søvnproblemer, pletter med tør hud i ansigtet bryst og hals, susen/hyletone for ørene, sortner for øjnene, influenzafølelse og jeg trækker mig socialt fordi jeg ikke kan holde rede i en samtale når jeg bliver træt og jeg bliver hurtig fyldt op af lyde/lys/dufte. Jeg har ikke depression (er konstateret af psykiater
) Styrken af symptomerne afhænger af om jeg er hjemme eller ude blandt mennesker, men jeg har symptomerne hver dag bare i forskellige niveauer. Puha jeg tror vist jeg fik det hele med 
Vigdis - den dosis jeg tager nu er på 3½ grain og det at T3 og T4 er lave stemmer godt overens med hvordan jeg har det og har haft det længe - ikke godt
Før jeg blev syg var jeg stærk både fysisk og psykisk men jeg skal love for at det er anderledes i dag. Jeg må indrømme at jeg både har tænkt i retning af Kronisk træthedssyndrog og fibromyalgi for at finde en forklaring fordi min faste endokrinolog længe har ment at jeg var velreguleret. Det er absolut ikke for at få flere diagnoser - syntes jeg har rigeligt nu, men for at finde en forklaring på hvorfor jeg har det som jeg har.
Kærlig hilsen
Cirkeline
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Begyndende knogleskørhed?
Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske
Lignende tråder
-
Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden
Av Prinsessen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 77Siste melding: 11-02-14, 16:13 -
24.02.2009: Påbegynt dagbok
Av Vigdis i forumet DagbokerSvar: 3Siste melding: 18-07-10, 12:02 -
Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
Av Karen M i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 17-01-09, 21:08 -
Mat og Helse for September?
Av marge i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 3Siste melding: 03-09-05, 23:36

Svar med sitat

Bokmerker