Udløsende faktor
Trafikulykke i 2004. Kroppen bliver overvældet og ”hovedsikringen” slår fra for at beskytte mod yderligere overbelastning. Evt. også påvirkning af hypothalamus og hypofyse ved slag mod hovedet. Aldrig udredt. Center for smerter, søvn m.v. er tydeligvis påvirket.

Mulige underliggende faktorer

• Trængte binyrer
  • Forgiftning med kviksølv og kobber fra amalgamfyldninger
  • En rodbehandlet tand
  • Kronisk inflammation i tarmen
  • Kronisk betændt visdomstand, der relaterer direkte til område med inflammation i tarm
  • Evt. uopdagede stofskifte-ubalancer (tyndt hår og skøre negle)
  • Evt. andre uopdagede hormonelle ubalancer (menstruationssmerter)

Nogle af disse ubalancer kan være blevet camoufleret af det i øvrigt glimrende kosttilskud aloe vera, som jeg tog dagligt før ulykken og stadig tager.

Områder at behandle

• Mitokondriedysfunktion (energidannelse i cellerne)
  • Skjulte ukendte infektioner (virale og bakterielle)
  • Immunforsvarsdysfunktioner
  • Hormonelle ubalancer: Stofskifte, binyrer, evt. andre hormoner (progesteron, væksthormon m.v.)
  • Omfattende forgiftning med kviksølv og andre neurotoxiner fra bakterier og vira (”tømmermænd” og let forhøjet levertal)
  • Inflammation i tarmen
  • Bakteriel overvækst i tarmen (Evt. antibiotika men regulering af stofskifte kan måske gøre det? Test for tarm er planlagt)
  • Anden fordøjelsesdysfunktion bl.a. i form af katar i maveslimhinde
  • Søvnforstyrrelse (absolut nødvendigt for al heling)
  • Aggressiv tandkødsinfektion (efter uforsvarlig sanering af fyldninger)
  • Rimelig smertedækning for at undgå selvforstærkende ond cirkel
  • Fødevareintolerance og generelt ordentlig ernæring (kost og tilskud)
  • Fortløbende fokus på stresshåndtering og egenomsorg

Se her er jo noget mere end 6 symptomer, og jeg lider hverken somatisering eller helbredsangt ;)

Tilskud, behandling og medicin
Herunder hører en LANG række, men jeg vælger at nævne dem, der har haft særlig betydning for at standse tilbagefaldet:

• Intravenøst C-vitamin: Nedgang til 30 gram belaster mindre, afgifter, genopbygger og er antiviralt
  • ProBoost (Thymic Protein): Fremragende til immunforsvaret sammen med andre agenter
  • D-ribose: En simpel sukkerart, der er nødvendig for mitokondriefunktionen. Har gjort en forskel for kognitiv funktion og lidt for energi. Sammen med Q 10, magnesium og L-Acetyl-Carnetin
  • Sleep Tonight og Revitalizing Sleep Formula: Fremragende urteblandinger der bl.a. sænker kortisolniveauet og sammen med andre ting giver den nødvendige søvn (princippet er ”størst virkning og færrest bivirkninger ved laveste dosis”. Derfor sammensætning).
  • Metonidazol: Behandling er foreløbigt ophørt. Antibiotika med virkning på anaerobe bakterier og mange parasitter. Giftigt men meget nødvendigt for mig.
  • Doxycyclin: Giftig langvarig behandling med bredspektret antibiotika. Nødvendigt for mig. Anerkendt behandling blandt holistiske læger. Stort arbejde at dæmme op for bivirkninger (anti-gær m.m.)
  • Kolloid sølv
  • Lav dosis DHEA ifølge testresultat
  • Ashwagandha til sænkning af kortisol ifølge testsvar
  • Progesteron-creme (pga. blødninger i utide og tendens til nervøsitet efter stop med pregnenolon, som jeg ikke kan blive testet for). Virker
  • Evt. meget lav sikker dosis pregnenolon som livsvarig behandling (overvejes igen)
  • Boswellia: Til inflammation i tarm. Virker sammen med bl.a. fiskeolie
  • NDS Probiotic I.L.D. 10. Fremragende til både inflammation og intolerance
  • Øget dosis liponsyre til lever
  • Parodontosebehandlinger
  • Udtrækning af øm rodbehandlet tand (Anbefales ikke nødvendigvis. Det er en meget stor belastning for en svækket krop)

Planlagt ikke påbegyndt behandling
Thyroid fra Glostrup. Det ser jeg MEGET frem til!

Desuden genoptager jeg behandling med infrarød sauna, så snart jeg får mulighed for det. Fantastisk til afgiftning og immunforsvar. Desværre en periode, hvor det har været for hårdt for mig.
Det samme gælder afgiftende bad med Epsom salt (magnesium). Begge dele har bl.a. desværre i en periode fået min feber til at stige for meget.

OBS – OBS:
  • Dette er IKKE, en uddybende liste over hverken min eller andres behandling
  • Den bør IKKE foretages uden LÆGELIG SUPERVISION.
  • Den bør ALTID tilrettelægges individuelt
  • HUSK at min sag er særlig vanskelig og svær – meget andet godt og mindre kan gøres i mindre vanskelige sager på egen hånd
  • Det kan gøres billigere. Jeg har valgt at gå den lange seje erfaringens vej og trodse et efter min mening autoritært og diskriminerende konventionelt sundhedssystem

Tak for plads til mine skriftlige udskejelser!