Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Threaded View
-
30-06-07, 07:37 #21
Det er som om du beskriver mine symptomer. Jeg hadde også fine verdier av FT4, med svar helt oppe, og lav TSH.
Jeg var trøtt og deprimert, og vekta gikk opp. I tillegg slet jeg mye med muskelsmerter. Jeg fikk dårligere livskvalitet når jeg var medisinert på Levaxin. Nå sover jeg mindre, depresjonen er borte og jeg går ned i vekt. Livet er mye bedre!
Jeg vil tro at du burde prøve enten Armour eller Liothyronin. Jeg har ikke noen god erfaring med Liothyronin, jeg har en boks stående fra når jeg skulle prøve. Jeg fikk uro i kroppen av den. På Armour får jeg ikke noen plagsomme symptomer.
Vi som ikke produserer tyroksin selv, er nødt til å omdanne syntetisk T4 (Levaxin) til T3, T2, T1 osv. Defor skal FT4 ligge høyt, for vi har ingen naturlig produksjon av T3 og er nødt til å erstatte det med høyere T4 verdier.
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_l ... _ID=520952
Du har ikke for lav TSH.L-tyroksindosen økes til TSH-konsentrasjonen ligger mellom 0,5 og 1,5 mIE/l. Konsentrasjonen av tyroksin ligger da hos de fleste pasienter i øvre tredel av referanseområdet, men hos noen pasienter vil tyroksinkonsentrasjonen være lett forhøyet. Dette skyldes at thyreoidea normalt er ansvarlig for 10 - 20 % av kroppens trijodtyroninproduksjon, og den produksjonen må "erstattes" av en høyere tyroksinkonsentrasjon.Du er bra behandlet med Levaxin, så det eneste du har igjen er å prøve Liotyronin eller Armour.Noen pasienter med hypotyreose føler seg ikke bra, selv om de er behandlet med L-tyroksin i doser som har ført til normalisering av TSH-konsentrasjonen. Ofte vil disse pasientene føle seg bedre dersom de får økt L-tyroksindosen, slik at TSH-konsentrasjon er i området 0,2 - 1,0 mIE/l.
Lignende tråder
-
Kan ikke gå mer ned i vekt uansett hva jeg gjør....
Av dordi i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 2Siste melding: 19-05-10, 19:31 -
Sykdommen i 5 år og er ikke bra. Hva gjør endokrinolog og når bør man oppsøke ?
Av hanne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 24-06-09, 22:55 -
Hva gjør man med de som ikke skjønner seg på hypotyreose?
Av Thomas W H i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 12Siste melding: 18-10-08, 21:23 -
Pasienter med TSH under 10 har ikke hypotyreose ( fra en endokrinolog)
Av cathrin i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 22Siste melding: 11-10-07, 16:23 -
de gjør det ikke lett for oss å unngå karbohydrater nei...
Av Lissa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 2Siste melding: 07-11-06, 13:57

Svar med sitat
Bokmerker