Den storsamlingen det formodes at legen henviste til, er kanskje landsmøtet eller noe slikt, men det møtet er om valg og forenignsspørsmål.

Jeg selv har hatt bra erfaring med lokallagsmøter, og større møter hvor lokallag har skaffet ekstern foreddragsholder.

Vi hadde Per Egil Hegge her, og en av endokrinologene på aker, og en lege fra 4M-klinikken, og en ernæringsfysiolog fra Lindbergklinikken, osv, veldig interessant.

Nå skal det være åpent møte sanrt på Lillestrøm, med Jens Veierød som foredragsholder.
Onsdag 7. oktober 2009 kl 1900 Folkets Hus kr50.- Romerike lokallag

Savner en generelt-folder å poste dette i, egentlig.

Ja, i sykepleierutdanningen lærer man at å henvise pasienter til pasientorganisasjoner er bra. Og at pasienter pleier å ha stor nytte av å møte andre pasienter for å kunne løre å mestre å leve med diverse sykdommer.
dessuten satser det offentlige på slikt, LMS er opprettet for slike formål, Lærings-og mestringssentre. Endokrinologen ovenfor skulle satt seg inn i dette, samt sagt noe om lokallag og ikke stormøter....

Forresten så sier B. Bakek i den nye utgaven av Thyra at hun trekker seg på helsen. Hun har jo kommet med kjempelange usaklige angrep her og skrevet kjempelan epost til meg dengangen som var så skrudd at jeg ikke gadd å svare. Jeg etterlyser også at NTF skaffer seg etiske retnignslinjer, a la sykepleierne, for sykepleierne skal alltid støtte pasienten også hvis det er knflikt mellom lege og pasient. Og alltid gå ut ifra pasientens behov, og pasienten har rett elelr neo sånt, og ikke vøre legens forlengede arm. I sykepleiernes øyne er NTF altså uetiske siden deres formålsparagraf er å støtte endokrinologene og aldri andri aldri kritisere dem. Sjekk selv på TFI og den britiske BTF sine nettsider. NTF har forpliktet seg til å støtte dem og ikke si noen kritiske ting mot dem.

For all del, vær med i lokallagene, det er bare positivt.

nora