Hei, Berit

Kjenner meg igjen i måtte ta time out mht sykdomsprat. Har det sånn med ujevne mellomrom selv.

Det med blodprøveverdiene har jeg også stilt meg spørsmål om. Sist jeg målte lå vel både ft3 og ft4 litt nedenfor midten av referanseområdet. Men siden den gang har jeg gått fra ca 145 mg til 45 mg. Så hvordan blodprøvene mine ser ut nå, kan jeg bare spekulere i. Antakeligvis lavt.... Vurderer å stikke innom fastlege å måle, men nå er det ca en mnd til neste DS-time, så det er mulig jeg dropper det og venter til jeg skal prøver i forbindelse med timen. Leste forresten i trden til tomaswh at Herthoge ikke hadde noe i mot at hans t3 og t4 har ligget lavt hele tida, det var den totale energien som var av betydning (takk Thomas!)

Jeg er i bedre form, ingen tvil om det. Men fortsatt orker jeg ikke å trene. Før var det uaktuelt, nå er jeg inne på tanken av og til, men orker ikke pr. nå. Må ha mer overskudd enn hva jeg har. Mulig jeg kunne hatt glede av yoga el.. Men selv det er et tiltak. Har også problem med "svake"muskler, føles av og til som jeg ikke klarer å løfte armene. (jeg setter det i sammenheng med overdosering av Erfa, men vet jo ikke helt sikkert).

JObber 70% stilling og det går greit. Mulig jeg kunne ha jobbet 80%, men da hadde det nok gått ut over overskudd til andre ting. Har dager der jeg føler meg ganske så bra, mens andre dager er jeg elendig og har bare lyst til å sove. Sover fortsatt dårlig på natta (våkner opp rundt kl 4 og er våken en time eller to). Plages litt med merkbar puls og er varm. Særlig hvis jeg beveger meg, svetter jeg veldig. Har en del ødemer i ansiktet, selv om jeg er inne i en ok periode akkurat nå. Tar jevnlig tarmskyling. Fortsatt sitter det igjen gammelt belegg i tarmen som jeg vil få ut.

Merker jeg har mindre betennelse i kroppen. Får ikke like fort sår hals og beinhinnebetennelsen jeg har slitt med, har dempet seg.

Spiser lavkarbo. Men har også kosthold tilpasset candida. Så det blir ikke gjær, eddik, alkohol eller særlig med frukt. Forsøker også å holde meg unna melkeprodukter, dette er delvis pga stoffskiftet og delvis mtp tarm/candida. Videre holder jeg meg unna gluten da jeg vil unngå å tigge evt nye betennelser. Synes likevel jeg spiser ok. Blir mye fisk, kylling, kjøtt, grønnsaker, reker/scampi, oljer, kokosfett. Spiser noe såkalt supermat som spirulina, hampfrø, gojibær etc. Men så hender det at jeg feks. tar en liten potet dersom det er fårikål til middag - og jeg prøver generelt å ha et pragmatisk holdning til mat og kosthold.

Så i likhet med deg går det gradvis framover med meg. Har kommet til et nivå der jeg føler at det går an å leve med sykdommen. Men er selvfølgelig ikke fornøyd før jeg fungerer 100%.

Klem fra meg til deg - og fortsatt god bedring!

Hold oss oppdatert når du er klar for det