Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
22-05-09, 14:51 #1
Genoptræning af endokrine patienter.
Jeg synes ikke, at stofskiftesyge skal finde sig i, konstant at blive affærdiget af endokrinologer og andre læger, når de klager deres nød og fortæller, at selv om deres sygdom er blevet erklæret for "velreguleret" - føler de dem overhovedet ikke raske, men er fortsat syge og deres trivsel skraber bunden, i fælleskab med deres livskvalitet!
Endnu værre er det, når endokrinologer og andre læger direkte afviser, at endokrine sygdomme har en effekt på psyken - IKKE som årsag, men som en virkning af sygdommen. Disse stofskiftesyge stakler bliver ignoreret og deres liv bliver kun værre af, at i stedet for en faglig, redelig fokus på deres sygdom - sendes de til psykiatere.
Den slags læger er dårlige læger. En dårlig læge, der ikke kan finde ud af anden (efter)behandling end en henvisning til en psykiater eller en recept på antidepressiva - burde vi sky som pesten og udbrede kendskab til, hvor som helst på nettet og efter mund-til-mund-metoden, så nye syge kan advares og ikke falder i deres hænder.
Disse horder af endokrinologer, der kan finde ud af at holde hele kongresser om TSH, men ikke kan finde ud af at dele anden faglig info med hinanden, fordi de i så fald ville være nødt til at arbejde (med at implementere den nye viden i deres daglige virke), i stedet for at spille golf - er desværre i overtallet. Her hos os i Skandinavien og i resten af verden.
De hører ikke om, eller hører ikke efter, heller ikke når der reelt sker gode fremskridt i forskningen af endokrine sygdomme.... Sådant et "fremskridt" er jeg faldet over, da jeg læste om Nicoletta Sonino og hendes artikel Rehabilitation in Endocrine Patients: A Novel Psychosomatic Approach, som jeg her vil forsøge at gengive på dansk iflg. en forkortet review-version jeg fandt på Expert-reviews.com.
Jeg er ikke en oversætter og har ikke en mastergrad i engelsk. Alligevel mener jeg, at jeg har forstået budskabet i Nicoletta Soninos artikel. Det håber jeg meget, at I andre også gør. Og I kan derigennem blive styrkede i modstanden over for de læger, der ikke har fattet pointen med deres egen gerning som læger. Vi er ikke psykisk syge! Vi er stofskiftesyge!
Oversættelsesforsøget kommer i næste indlæg.... Evt. korrektioner modtages med kyshånd.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Noen som er uføretrygdet pga stoffskiftet/endokrine sykdommer?
Av Pingvinen i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 22Siste melding: 03-12-11, 22:53 -
Genoptræning af endokrine patienter.
Av Anisa i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 15Siste melding: 11-08-11, 13:35 -
Piller, patienter og penge
Av Anisa i forumet MedisinalindustriSvar: 9Siste melding: 11-07-10, 08:34 -
Et lille håb for danske stofskifte-patienter?
Av Anisa i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 21-01-10, 10:16

Svar med sitat

Bokmerker