Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Threaded View
-
05-10-11, 08:02 #1
3 knuter på skjoldkjertelen og "lubben" binyre
Hei dere som leser dette! Håper dere har god tid, for dette blir langt!!!
Var hos ny fastlege i dag og hadde satt alt mitt håp til henne. Men jeg gikk gråtende derfra. Hun ville ikke medisinere meg - syntes blodprøvene så SÅ FINE UT.
Jeg er ny på forumet, og har lest og lest og funnet så mye interessant. Nå vil jeg prøve å skrive litt om hvordan jeg har hatt det siden årsskiftet - sånn ca da. Gikk ned 10 kg - greit nok - men jeg gjorde faktisk ikke noe for dette, og så er jeg blitt så utmatter og trett - føler jeg går rundt i en tåke. Legger meg i 7-8-tiden og sover gjerne i 11 timer. Jeg jobber ikke lenger - er godt voksen kan du si. Synes sosiale sammenkomster er et ork - klarer liksom ikke å samtale og konsentrere meg. Er blitt veldig glemsk, nøkler, briller, lommebok - you name it. Glemmer enkle ord og blir fort stresset for små ting. Har konstant tinnitus og er blitt veldig var for lyder/støy.
11.05. 30.06. 01.08. S-Ferritin 392 371 - Vitamin B12 - 649 - Vitamin D - 85 - S-Fritt T4 19,0 17,5 11,5 S-Fritt T3 10,0 - - S-TSH 0,46 1,2 1,0 S-anti-TPO - 38 400
Har tatt CT 2 ganger av venstre binyre (med 3 måneders mellomrom). Ikke endret størrelse, men tettheten er gått fra 33 HU til 7 HU! Forstå det den som kan, for meg er det gresk.
22. august var jeg på Bærum sykehuset her i Sandvika og tok biopsi av den største knuten (12 x 7) på skjoldbruskkjertelen. Stakk 3 ganger, kunne vært verre, men det er jo ikke godt da! I rapporten etter dette sto det bl.a. "...Ikke mistanke om papillær tumor. Diff. diagnosen er isåfall mot en follikulær tumor, men i lys av prøvetaking 2+3 er det ikke helt overbevisende heller. Pasient kommer til kontroll og da kan ny prøve tas." Hm, er det muligens kreft jeg har da, men de er ikke sikre, fordi prøven var litt utydelig!?
Etter dette var jeg på avdelingen for stoffskiftesykdommer og snakket med en overlege ganske så lenge. Legen mente at jeg ikke skulle medisineres, det ville ikke gjøre meg noe bedre ifølge ham. Han kunne overhode ikke skjønne at jeg hadde så mye ubehag, så han lurte på om jeg hadde blitt bitt en flott en gang. . . . Så da er det bare å vente til 28. november for ny biopsi.
En ting jeg har gjort på morgenen - før jeg går ut av sengen - er å ta tempen i rektum. Har ligget på 36,8 - 36,9.
Jeg har flyttet fra byen til Sandvika forholdsvis nylig, derfor sluttet jeg med legen jeg hadde i Oslo, også fordi jeg ikke var fornøyd. Veldig hyggelig, men en lettvekter. Så etter flere anbefalinger begynte jeg hos en lege her i Sandvika. Det jeg ikke visste og det de ikke gjorde meg oppmerksom på, var at han var sykmeldt (hadde skadet hodet sitt sist vinter) så han kom innom kontoret et par ganger i uken, og da tok han naturligvis sine "gamle" pasienter.
Jeg fikk en vikar som ordnet med rekvisisjoner for CT etc. Men jeg følte at dette ikke holdt, så jeg byttet lege igjen - til en kvinnelig fastlege - og traff henne for første gang i går. Visste ikke noe om henne på forhånd - det skal sies, men jeg bygget meg opp og gledet meg skikkelig til å bli tatt vare på - og bli forstått! Bare glem det - for et kvinnfolk. Hun snakket omtrent ikke med meg, bare kopierte rapporter jeg hadde med. Og ingen medisin, for blodprøvene var jo så fine. Binyren var hun overhode ikke interessert i.
Det var 2 måneder siden siste blodprøve, så jeg foreslo at jeg kanskje skulle ta nye blodprøve, og det gikk hun med på! Men jeg kunne bare glemme å komme innom kontoret for å få kopi av denne. Måtte kontakte henne først. Da jeg var kommet inn på laboratoriet, begynte tårene å renne, og der satt jeg altså og gråt som en annen unge. Var så utrolig skuffet over mitt første møte med legen som jeg trodde skulle ordne opp og gjøre meg frisk - hun kunne jo ikke få meg fort nok ut!! Syntes skikkelig synd på meg selv.
Vel, nå skjønner jeg at jeg også må krype til korset og gå privat. Har lest om LOl på Balder-Klinikken, også DS på Heggeli Helhetssenter. Har faktisk ringt opp dit og fikk en time 16. november, men det spørs om jeg orker å vente så lenge. Har noen av dere noe kjennskap til Volvat eller Aleris - er det noen "spesialiter" på stoffskifte der?
Vel, dette var et langt hjertesukk fra meg som kaller seg
Perlemor
(drev med perler før i tiden - -og laget mange, mange fine kjeder, men så sa det bare stopp)
PS: Jeg beklager at det ble så mye, men det var godt å få det ut!!
Lignende tråder
-
Asperger Syndrom, en "binyre-syndrom"?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-03-11, 19:14 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11 -
Jeg fikk operert ut hele skjoldkjertelen i november-06 (hyper med kalde knuter)
Av Zena i forumet Lavt stoffskifte etter operasjonenSvar: 55Siste melding: 20-04-08, 10:50

Svar med sitat
Bokmerker