Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Threaded View
-
28-09-11, 18:15 #1
"Hellere være fed og fit end slank og sløv"
"Fede og overvægtige har markant lavere risiko for at dø af hjerte-kar-sygdomme end normalvægtige. Faktisk har de helt op til 27 procent bedre chancer for at overleve for eksempel en hjerneblødning.
(...) Medierne har ofte et tungt fokus på fedme og de skavanker, lidelser og sygdomme, der klæber til de ekstra kilo. Men fokusset er forfejlet, for fedme er ikke i sig selv et udtryk for et usundt liv, siger overlæge, dr.med. Tom Skyhøj Olsen fra Frederiksberg Hospital. Og faktum er, at af de 320.000 danskere, der lider af hjerte-kar-sygdomme, har overvægtige patienter en bedre chance for at overleve.
(...) Han tror ikke, at fedmen i sig selv hverken har den store hoved- eller birolle. For der er eksempler på, at fede mennesker klarer sig bedre end tynde og normalvægtige. - Det at fokusere på fedmen i sig selv er ikke et udtryk for, at man absolut lever et usundt liv, siger han.
Selvom Bente Klarlund Pedersen, der er direktør for Danmarks Grundforskningscenter for inflamation og metabolisme og overlæge Rigshospitalet, sværger til motion, så nikker hun genkendende til, at det ikke er alfa og omega at være slank. - Lidt populært sagt skal man hellere være fed og fit end slank og sløv, siger hun."
Kilde: artikel i Berlingske Tidende i dag: Overvægtige overlever lettere de dødelige sygdomme
(Pssst! Selv om jeg godt kunne undvære nogle kg, er jeg altså ikke fed, så det er ikke for at trøste mig selv, at jeg poster tråd om artiklen.
)
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Hvorfor (for)blir vi syke?Svar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11 -
noen som vil være min "slankekompis"? :=)
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 2Siste melding: 11-07-07, 11:57

Svar med sitat

Bokmerker