Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Hashimoto og jod
Threaded View
-
26-06-11, 06:10 #4
Sv: Jod-forvirring
Hej Sharon og tak for at du finder energi til at melde tilbage. Du er en knag!

Jeg mener, at du er heldig. Du fik dit jod-status målt i Belgien, hvor der opereres med mere nuancerede værdier end hos os.
F.eks. i Norge er udskillelsen af jod i døgnurin på over > 0,8 μmol/døgn anset for fint og indikerende, at resultatet skulle angiveligt bekræfte, at patienten ikke lider af jodmangel.
> 0,8 μmol/døgn svarer til > 79 mcg/µg/liter pr døgn, hvorimod i Danmark tyder alt under 100 mcg/µg/liter/døgn på jodmangel. Den belgiske grænse for jodmangel ligger nærmest dobbelt så højt end hos os: 100-199 μg/L og man kan først (med sikkerhed) udelukke jodmangel når udskillelsen af jod ligger over 199 µg/mcg, ser det ud til...
Jeg mener selv, at vores skandinaviske "grænse" for jodmangel ligger alt for lavt. Desuden selv et resultat af målingen > 0,8 μmol/døgn er så vilkårligt, at det tangerer til upålidelighed og vildledning.
Der findes en metode, lægerne har brugt til at påvise jodmangel i gamle dage, før fancy laboratiorietests var opfundet. Denne metode er pålidelig og kan benyttes både til at påvise jodmangel og - til at "måle" jodmætningens grad undervejs i behandlingen af jodmangel. Metoden kan benyttes af alle ved køkkenbord og jeg vil poste anvisningen her på forummet senere i dag eller i morgen.
Ja, det er spændende, men skulle dine antistoffer øges efter at du er begyndt på tilskud af jod - opgiv ikke endnu. Jodmangel er jodmangel og hvis Lugol's viser sig at hæve antistoffer, prøv at skifte til "Nascent Iodine". Den kan købes bl.a. i UK her og er beskrevet flere steder, bl.a. her med referencer til "jod-lægen", David Brownstein, der har skrevet bogen Iodine: Why You Need It, Why You Can't Live Without It.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
På grensen av Hashimoto's ?
Av Karatekid i forumet Funksjonellmedisinsk senter i OsloSvar: 146Siste melding: 15-02-18, 10:06 -
Naltrexone (LDN) Hashimoto's
Av gunnda i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)Svar: 16Siste melding: 27-02-13, 22:52 -
Hashimoto og jod
Av Sharon i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 8Siste melding: 27-08-11, 21:44 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker