Sitat Opprinnelig skrevet av Lulu Vis post
Jeg var dumm - vi kuttet ut alt medisin siden april. Jeg syntes at behandlingen/reisen er kostbart og jeg lurte på om det virkelig var så mye forskjell. Ja, når jeg kuttet ut så fikk jeg se... Det var i mai at jeg begynt å miste håret mitt, i mengder. Nå har jeg circa halvparten av det jeg hadde før. (Heldigvis hadde jeg for tjukt hår så jeg ser ikke rart ut nå, men jeg merker det at det er lite i forhold til hva jeg hadde.) Håret har igjen blitt "umilig", krusete og tørt. Ble etterhvert mer sliten. Huden ble svært tørt, ble svimmel hver gang jeg reiste meg, osv. Så jeg fant ut at jeg trenger medisinen. Egentlig så var det et år siden jeg kuttet jeg ut alle andre medisner enn HC og Erfa. (Liker ikke å ta så mye medisiner...) Syntes ikke det gjorde så forskjell når jeg kuttet ut de andre hormonene.
Lulu altså... Jeg kan slet ikke fatte, du gjorde det...

Utfallet er at jeg fikk masse hormoner på resept, pga lav stoffskifte, binyretrøtthet, og hormoner i ulage: erfa thyroid, hydrocortisone, DHEA, osv. Fikk også skikkelig d-vitamin kur. 25.000 ug to ganger hver uke. I tillegg til omega 6, A vitamin, sink, jod, selen, og kalk. Reseptene kjøpt vi på apoteket rundt hjornet fra legekontoret.
Hertoghe skriver ikke recepter uden grund. Det var jo ikke "lægemidler" men "erstatnings-hormoner" for de hormoner din krop ikke selv danner nok af. Det kunne sammenlignes med, at man frivilligt skærer sine hormonkirtler ud og smider dem væk. Det er ikke bare nogle tilfældige tabletter... men i de særlig vanskelige tilfælde er det ikke mangel på èt hormon, men på mange dvs. ”multiple deficiency syndrome”. Der er no way at man kan komme sig af den uden at hormonunderskud udlignes ved tilskud.

Så nå skal jeg begynne igjen med å ta medisinen. Eller, jeg begynt for nesten 3 uker siden. Men, jeg har kun hydrocortisone og erfa igjen, er tom for de andre hormonene.
Det bliver nok svært at give råd om det... Forudsætningerne har ændret sig ved at du har nu hormonmangler der er værre end de var før. Hvad med at skrive til klinikken og bede om en receptfornyelse for alle hormoner du har fået recept på før, og hvis klinikken kan sende recepten til klinikkens sædvanlige apotek "lige om hjørnet", kan apoteket sende det hele til dig, vedlagt kopi af recepten til tolden, for en sikkerheds skyld, men ellers er Belgien et EU-land så der burde ikke være problemer med at sende lægeordinerede hormoner til Norge, mener jeg.

Jeg tror ikke, at du kan restarte optimalt uden de øvrige hormoner og tilskud.

Kan du huske præcis hvilke hormoner og tilskud Hertoghe har ordineret?